عصر بازار

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای سال ۹۸ اختصاص یافت

عصر اعتبار- نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه شرکت در نخستین اجلاس شورای عالی استان‌ها در سال ۹۸ در جمع خبرنگاران گفت: پرداخت بیش از ۱۳ و نیم میلیارد دلار در سال گذشته با ارز ۴۲۰۰ تومانی از سیاست‌های دولت بوده که این امر را برای امسال در حد ۱۴ میلیارد دلار تعیین کردیم و مجلس نیز در فرایند رسیدگی به لایحه بودجه، پیشنهاداتی را برای این کار داد که دولت متناسب با قانون و سیاستی که در این راه دارد، اعمال می‌کند.

۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای سال ۹۸ اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در حاشیه شرکت در نخستین اجلاس شورای عالی استان‌ها در سال 98 در جمع خبرنگاران افزود: پرداخت بیش از 13 و نیم میلیارد دلار در سال گذشته با ارز 4200 تومانی از سیاست‌های دولت بوده که این امر را برای امسال در حد 14 میلیارد دلار تعیین کردیم و مجلس نیز در فرایند رسیدگی به لایحه بودجه، پیشنهاداتی را برای این کار داد که دولت متناسب با قانون و سیاستی که در این راه دارد، اعمال می‌کند.

    رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه شنیده شده اخیراً در جلسه‌ای با حضور وی، به بحث قیمت‌گذاری بنزین پرداخته شده است، گفت: قطعاً همه مباحث در ستاد اقتصادی دولت مطرح می‌شود اما اینکه مشخصاً برای بحث بنزین تشکیل جلسه داده شود، درست نیست.

    وی افزود: ما دقیقاً در چارچوب مصوبه‌ای که در مجلس شورای اسلامی مطرح است، اقدام می‌کنیم و همه روزهای هفته با حضور رئیس جمهور، ستاد اقتصادی دولت تشکیل و در آنجا موضوعات مهم مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

    نوبخت درباره امکان استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای جبران خسارات سیل نیز گفت: بالغ بر 156 میلیارد تومان به استان‌هایی که درگیر سیل بودند به تناسب میزان خساراتی که دیدند برای امور جاری پرداخت کردیم و هنوز هم همه این پول‌ها خرج نشده است. البته مقرر شده نحوه توزیع این مبالغ بین استان‌های آسیب دیده، با هماهنگی ستاد مدیریت بحران کشور انجام شود.

    وی تاکید کرد: اگر این مبالغ ناکافی باشد، به طور قطع بر روی سایر سازو کارهای دیگر از جمله صندوق توسعه ملی هم متمرکز می‌شویم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی