عصر بازار

رییس جدید بانک جهانی مطرح کرد:

توافق تازه بانک جهانی با چین

عصر اعتبار- رییس جدید بانک جهانی گفت: همکاری سازنده ای را با چین دنبال خواهم کرد و در جلسه خود با رییس جمهور چین در مورد این مسئله توافق کردیم.

توافق تازه بانک جهانی با چین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، «دیوید مالپاس» رییس جدید بانک جهانی در نشست سالانه این بانک با صندوق بین المللی پول در واشنگتن گفت: رابطه سازنده ای را با چین در پیش خواهد گرفت. در سال های اخیر تامین اعتبار بانک جهانی برای چین کاهش پیدا کرده است.  

    وی افزود: در جلسه ای با «ژی ژینپینگ» رییس جمهور چین توافق کردم تا در مورد دستور جلسه توسعه این بانک با یکدیگر همکاری نزدیکتری داشته باشیم. رییس بانک جهانی گفت: چین در کاهش فقر شدید به طور گسترده ای موفق بوده است. چین درس ها و بینش هایی برای به اشتراک گذاشتن با جهان دارد.

    البته «مالپاس» بعنوان یک مقام ارشد در وزارت خزانه داری دولت ترامپ پیش از این منتقد وام گرفتن چین از بانک جهانی بوده و خواستار شفافیت بیشتر چین در مورد برنامه های وام دهی چند میلیارد دلاری این کشور به ملت های فقیر بوده است.

    از زمان انتصاب «مالپاس» بعنوان رییس جدید بانک جهانی که هفته گذشته بود، وی می گوید، هدف او دنبال کردن ماموریت فقر زدایی و برنامه های تغییر اقلیمی این بانک است.

    وام های بانک جهانی به چین در حال حاضر با روند کاهشی به 1.8 میلیارد دلار در سی ام ژوئن سال 2018 میلادی رسید که این رقم برای سال قبل از آن 2.4 میلیارد دلار بود. برخی از ناظران نسبت به کاهش اعتبار به چین که می تواند پیامدهای ناخواسته ای برای تلاش های بانک جهانی بمنظور مبارزه با مشکلات جهانی از قبیل تغییرات اقلیمی داشته باشد، هشدار داده اند که می تواند این بانک را خارج از توجهات قرار دهد، بدون آنکه تاثیری در برنامه های بزرگ پکن از جمله «یک کمربند و یک جاده» داشته باشد.

    بانک جهانی در سال گذشته میلادی در راستای توافقی برای افزایش 13 میلیارد دلاری سرمایه از سوی اعضای خود توافق به کاهش اعطای وام به کشورهای با درآمد بالا و متوسط کرد؛ یعنی کشورهایی که دارای درآمد سرانه بالای تقریبا 7 هزار دلار هستند.

    بر پایه این گزارش، اگر این کشورها همچنان وام می گیرند باید در کالاهای عمومی جهانی که بازارها نمی توانند آنها را فراهم کنند، فاینانس شود. مبنای این ایده بر این اساس است که سرمایه بانک جهانی باید در جهت مبارزه با مشکلاتی از قبیل گرمای جهانی که فراتر از مرزها می رود هدایت شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو