عصر بازار

سرعت کاهش رشد اقتصادی جهان فراتر از انتظار است

عصر اعتبار- اجلاس بهاره واشنگتن به محلی برای نگرانی‌های تازه از اوضاع جهان تبدیل شد.

سرعت کاهش رشد اقتصادی جهان فراتر از انتظار است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، وزیران دارایی گروه موسوم به "جی 20" در شهر واشنگتن با یکدیگر دیدار و بر سر مسائل متعددی با یکدیگر نظیر اختلافات تجاری و همکاری‌های مشترک گفت‌وگو کردند.

    تارو آسو، وزیر دارایی ژاپن گفت: اگر چه رشد اقتصادی جهان ادامه خواهد یافت، اما سرعت این رشد آهسته‌تر از چیزی خواهد بود که پیش‌تر انتظار می‌رفت. به علاوه ریسک‌های متعددی هنوز وجود دارند که نمودار رشد را رو به پایین سوق می‌دهند. می‌توانم بگویم که بی ثباتی‌های بیشتری در پیش است.

    پاول تامسون، مدیر بخش اروپا در صندوق بین‌الملل پول گفت به اقتصاد جهانی شوکی وارد شده است که رشد آن را تضعیف کرده است: سرعت رشد در اروپا به وضوح در مقایسه با شش ماه قبل کمتر شده است. بخشی از این کاهش قابل پیش بینی بود چرا که پتانسیل‌های رشد کشورها کاهش یافته بود اما روند بازیابی بسیار کندتر از انتظار است. به واقع باید گفت که از سرعت کاهش رشد اقتصادی غافلگیر شده‌ایم.

    پیش تر صندوق بین‌المللی پول با ابراز نگرانی از افزایش منازعات تجاری، پیش‌بینی کرده بود که رشد اقتصادی آمریکا، اتحادیه اروپا و ژاپن کاهش یابد. این صندوق در گزارشی پیش بینی کرده است متوسط رشد اقتصادی جهان از 3.6 درصد در سال 2018 به 3.3 درصد در سال 2019 برسد که برابر با رشد سال 2016 و ضعیف‌ترین رشد ثبت شده از زمان رکود سال 2009 است.

    لازم به ذکر است گروه 20 شامل کشورهای: آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی، مکزیک و اتحادیه اروپا است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی