عصر بازار

تعویق ونزوئلا در بازپرداخت بدهی ۳ میلیارد دلاری به روسیه

عصر اعتبار- وزارت دارایی روسیه گفت: ونزوئلا در بازپرداخت بدهی ۳ میلیارد دلاری خود به روسیه بازپرداخت خود را به تعویق انداخته است.

تعویق ونزوئلا در بازپرداخت بدهی ۳ میلیارد دلاری به روسیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، «سرگی استورچاک» معاون وزیر دارایی روسیه گفت: ونزوئلا هنوز بخش دیگری از باز پرداخت بدهی 3 میلیارد دلاری خود را به روسیه انجام نداده است. این قسط از بازپرداخت بدهی ونزوئلا به روسیه باید در ماه گذشته یعنی مارس انجام می گرفت. البته معاون وزیر دارایی روسیه گفت: این پرداخت انجام خواهد گرفت.

    «استورچاک» پیشتر مشکلات مدیریت بدهی عمومی را اگرچه ونزوئلا پیش از این هیچ پرداختی را به تعویق در نیاورده، رد نکرده بود. بر همین اساس در اواخر ماه گذشته میلادی انتظار می رفت ونزوئلا 100 میلیون دلار از بدهی خود را به روسیه پرداخت کند.

    در اویل ماه جاری میلادی هم «آنتون سیلوانوف» وزیر دارایی روسیه گفته بود که کاراکاس باید پرداخت بدهی خود را ظرف یک ماه انجام دهد. در نوامبر سال 2017 میلادی مسکو و کارکاس یک پروتکل بین دولتی برای بازسازماندهی کردن بدهی 3.15 میلیارد دلاری ونزوئلا به روسیه را منعقد کردند که به موجب آن تمام بازپرداخت ها در یک بازه زمانی 10 ساله و حداقل پرداخت در 6 سال اول باید انجام بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی