عصر بازار

حمایت مالی از زنان فرهنگی آسیب‌دیده در سیل‌های اخیر

عصر اعتبار- مدیرکل امور زنان وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: زنان فرهنگی آسیب‌دیده در سه استان سیل‌زده لرستان، خوزستان و گلستان مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت.

حمایت مالی از زنان فرهنگی آسیب‌دیده در سیل‌های اخیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، فرحناز مینایی‌پور مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش از طریق ویدیوکنفرانس با مشاور امور زنان در استان‌ها ارتباط مستقیم برقرار کرد و ضمن شنیدن سؤالات آنها و دریافت گزارش از وضعیت طرح‌های در حال اجرا، برنامه‌های حوزه زنان را تشریح و در خصوص طرح حامی، اظهار کرد: گسترش عدالت تربیتی با توسعه ارتباطات، تعاملات و تبادلات فرهنگی بین مناطق مختلف کشور از اهداف کلی این طرح است.

    وی ادامه داد: شناخت فرهنگ‌ها، ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌ها، تقویت ملی و روحیه جهادی و مردمی اخوت و تعاون، ایجاد ارتباط، همدلی و تقویت حس نوع‌دوستی و وطن‌دوستی و ترویج فرهنگ شکرگزاری، مثبت‌اندیشی و ایجاد شبکه‌های ملی مشارکت و تبادل تجربیات و امکانات از جمله اهداف کیفی طرح حامی است.

    مینایی‌پور از اجرای این طرح در سال تحصیلی جاری خبر داد و افزود: تقویت تبادل دانش اطلاعات، داشته‌های مدیریتی، افزایش تعاملات قومی، قبایلی و انسجام ملی عدالت آموزش و تربیتی از ویژگی‌های طرح حامی است لذا این طرح را بین مدارسی در مناطق یک، دو، سه و شش تهران به‌عنوان حامی و مدارسی در استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان، هرمزگان و خوزستان به‌عنوان حمایت شونده اجرا و سپس در سراسر کشور گسترش دادیم.

    وی گفت: مدیر مدرسه و انجمن اولیا مدرسه حامی باید ابتدا تفاهم‌نامه‌ای را با مدرسه موردنظر امضا، سپس حمایت‌های مالی، فرهنگی، طرح‌های موفق، تجارب تربیتی و اجرایی را به مدرسه هدف ارائه دهند.

    مدیرکل امور زنان تصریح کرد: البته در اجرای این طرح و بر اساس دستورالعمل ارسالی مدیر نمی‌تواند مبلغی از بودجه مدرسه خود را به مدرسه مورد حمایت بدهد اما اولیا می‌توانند کمک‌های خود را به‌حساب مدرسه واریز و نام مدرسه مورد حمایت را در فیش قید کنند سپس مدیر بر اساس فیش‌های دریافتی مبلغ مذکور را از طریق چک برداشت و به‌حساب مدرسه موردنظر واریز کند.

    وی در قسمتی دیگر از برنامه ویدیوکنفرانس گفت: پیرو دستور وزیر آموزش‌ و پرورش زنان فرهنگی که در حوادث سیل در سه استان لرستان خوزستان و گلستان دچار آسیب شدند مورد حمایت مالی فرهنگیان قرار می‌گیرند تا قسمتی از خسارت‌های آنها جبران شود.

    افزایش مشارکت‌های مدنی از جمله برنامه‌های دیگر دفتر امور زنان است که باید مورد کاوش قرار گیرد تا در صورت مؤثر بودن ادامه یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو