عصر بازار

افزایش دستمزد پاسخگوی مشکلات کارگران نیست

عصر اعتبار- عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: افزایش دستمزد پاسخگوی مشکلات کارگران نیست، بلکه هزینه‌ها را بالا می‌برد و کارگران به دلیل بالا رفتن قیمت و تورم دچار مشکلات اقتصادی می‌شوند.

افزایش دستمزد پاسخگوی مشکلات کارگران نیست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، فرهاد فزونی اظهار کرد: با توجه به رکودی که وجود دارد تولیدکنندگان قادر به پرداخت دستمزد‌های بالا نیستند و فقط اینکار هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد، در نتیجه تولیدکننده ناچار می‌شود قیمت‌ها را افزایش دهد که به بالا رفتن نرخ تورم می‌انجامد.

    عضو اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: همین تورم بخش زیادی از افزایش دستمزد را می‌بلعد و این دور باطلی است که دولت به آن توجهی ندارد.

    فزونی ادامه داد: این رویه پاسخگوی مشکلات اقتصادی نیست بلکه هزینه‌ها را بالا می‌برد و کارگران به دلیل بالا رفتن قیمت و تورم دچار مشکلات اقتصادی می‌شوند.

    عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: تعدیل نیرو واقعیتی است که با توجه به شرایط اتفاق خواهد افتاد، اگر تصور دولت این است که با این افزایش دستمزد کارگران زندگی بهتری خواهند داشت اشتباهی بزرگی می‌کند، تصمیمات دولت اقتصادی نیست و جوابگو نخواهد بود.

    وی خاطرنشان کرد: دولت یکسری یارانه بی هدف پرداخت می‌کند که قیمت پایین سوخت از جمله یکی از همین یارانه‌های بی هدف است که پرداخت می‌شود.

    فزونی تاکید کرد: دولت اگر نمی‌خواهد قیمت بنزین معمولی را به دلیل فشار به اقشار ضعیف افزایش ندهد می‌تواند قیمت بنزین سوپر را که روزی 5 میلیون لیتر به فروش می‌رساند را بالا ببرد به دلیل اینکه اقشار با درآمد بالا از این سوخت استفاده می‌کنند و یارانه‌ای که برای آن پرداخت می‌کند به اقشار ضعیف و کارگران پرداخت کند.

    عضو اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: بخش خصوصی معتقد است دولت در حال گذراندن وقت است و برنامه‌ای برای اقتصاد ندارد و در چنین شرایطی کسی حاضر به سرمایه گذاری در کشور نمی‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی