عصر بازار

فردا؛ آخرین مهلت خرید سربازی

عصر اعتبار- فردا (۳۱ فروردین) آخرین مهلت طرح جریمه مشمولان غایب است.

فردا؛ آخرین مهلت خرید سربازی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، چند سالی طرح جریمه مشمولان غایب در حال اجرا بود و مشمولانی که پیش از 8 سال غیبت داشتند، مشمول پرداخت جریمه خدمت سربازی می‌شدند.

    طی گفته مسئولان مربوطه این طرح امسال دیگر اجرا نخواهد شد و مشمولان غایبی که واجد شرایط قانون جریمه بوده‌اند و به دلایلی نظیر نقص مدارک و ... موفق به ثبت درخواست خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) نشده اند، حداکثر تا پایان فردا 31 فروردین ماه فرصت دارند نسبت به تکمیل مدارک و ثبت درخواست خود اقدام کنند.

    گفتنی است؛ فرصت ایجاد شده فقط برای آن دسته ازمشمولانی می‌باشد که تا پایان سال 97 بیش از 8 سال غیبت داشته و مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت درخواست‌های متقاضیان این نوع معافیت قابل تمدید نخواهد بود.

    بهتر است مشمولان خدمت وظیفه واجد شرایط، در مهلت باقی مانده هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت درخواست و یا رفع نقص مدارک خود اقدام کنند.

    میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی بر اساس مدرک تحصیلی می‌باشد و افراد دارای مدرک زیردیپلم 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، فوق دیپلم 20 میلیون تومان، کارشناسی 25 میلیون تومان، کارشناسی ارشد 30 میلیون تومان، دکترای غیر پزشکی 35 میلیون تومان، دکترای پزشکی 40 میلیون تومان و پزشکان متخصص و بالاتر 50 میلیون تومان، جریمه می‌شوند.

    همچنین به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، 10 درصد به مبلغ جریمه پایه اضافه می‌شود و مدت غیبت بیش از 6 ماه، یک سال محسوب می‌شود.

    گفتنی است؛ مشمولان غایب متاهل بر اساس این قانون از پنج درصد و دارای فرزند به ازای هر فرزند از پنج درصد تخفیف کل مبلغ جریمه برخوردار می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی