عصر بازار

بررسی بازار طلا و سکه در هفته گذشته

عصر اعتبار- یک کارشناس بازار طلا و سکه گفت: رشد تقاضا در بازار هفته گذشته قیمت سکه را تا ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان افزایش داد.

بررسی بازار طلا و سکه در هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد کشتی آرای در رابطه با شرایط بازار طلا و سکه طی یک هفته گذشته اظهار کرد: بازار جهانی طلا طی یک هفته گذشته به طور متوسط 16 دلار کاهش قیمت را به ثبت رساند که فارغ از نوسانات ارزی که در بازار طلا و سکه ایران تأثیرگذار است هر گرم طلای خام 18 عیار طی یک هفته با کاهش 6200 تومانی مواجه شد و در پایان روز گذشته ارزش طلای خام به قیمت 4,280 هزار تومان رسید.

    این کارشناس بازار طلا و سکه یادآور شد: با وجود کاهش ارزش طلای خام و اونس جهانی افت ارزش سکه تمام تنها 20 هزار تومان بود و این در حالی است که به واسطه افزایش تقاضا در هفته گذشته که به واسطه افزایش میزان مراسمها و ایام شعبان بود ارزش سکه تمام در اوج قیمتی خود به ارزش 4 میلیون و 850 هزار تومان رسید که با تدبیر و مدیریت بانک مرکزی در خصوص تزریق ارز به بازار با کاهش ارزش ارز و هم زمانی افت اونس جهانی با کاهش قیمت ارز در بازار سکه تا حدودی مدیریت شد.

    وی با بیان این که میزان تقاضا در روزهای پایانی هفته کاهش یافت خاطر نشان کرد: به واسطه رشد تقاضا در هفته گذشته حباب سکه تمام تا 40 هزار تومان رشد کرد و میزان حباب سکه از 430 تا 520 هزار تومان در نوسان بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی