عصر بازار

فاینکس ۲۰۱۹ (۲)

رییس کل بیمه مرکزی: سال ۹۷، ۷۰ میلیون بیمه نامه صادر شد

عصر اعتبار- غلامرضا سلیمانی امیری رییس کل بیمه مرکزی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه (Finex۲۰۱۹) اظهار کرد: این نمایشگاه به منظور ارائه محصولات بیمه ای، همچنین مشارکت مردم و شرکتها در بخش بیمه ای است.

رییس کل بیمه مرکزی: سال ۹۷، ۷۰ میلیون بیمه نامه صادر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، وی ادامه داد: عملکردبانک، بیمه و بورس نشان دهنده وضعیت اقتصادی هر کشوری است و یک نظام کارآمد و تامین مالی آن نشان میدهد که چقدر بخش بیمه بانک و بورس فعال هستند.

    به گفته وی زمانی که این 3بخش با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند میتوانند منجر به رشد اقتصادی کشور شوند.

    وی افزود: صنعت بیمه از سرمایه گذاری های خرد مردم برای تامین مالی سرمایه استفاده کند.

    سلیمانی امیری گفت: اکنون 60هزار میلیارد تومان پورتفو مجموعه بیمه است که می تواند با برنامه ریزی به 180هزار میلیارد تومان برسد.

    وی افزود: سرمایه گذاری بیمه هر ساله 19 درصد رشد داشته و سرمایه گذاری بیمه در بازار سرمایه 7.5درصد داراییهاست که در مقایسه با جهان باید این رقم بیشتر شود.

    وی گفت: یکی از مهم ترین برنامه هایی که در پیش است و باید تلاش بیشتری شود اوراق بهادار بیمه ای است. در جهان 50 درصد از این اوراق بهادار مربوط به اتفاقات فاجعه آمیز است. ما نیز در ایران باید اوراق حوادث طبیعی را منتشر کنیم تا در زمان تحریم مشارکت بیمه گذاران و بازار سرمایه را به کمک بطلبد.

    وی گفت: در سال گذشته 70 میلیون بیمه نامه صادر کردیم. انتظار می رود افزایش سرمایه شرکتهای بیمه ای با توجه به نرخ افزایش ارز داشته باشیم‌.

    وی گفت: یکی از اقداماتی که به دنبال آن هستیم در خصوص صندوق بیمه حوادث طبیعی است که بتوانیم آن را به تصویب برسانیم و همه 30 میلیون واحد مسکونی کشور را با حق بیمه 120 هزارتومانی بیمه کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی