عصر بازار

مدیرعامل بانک صادرات اعلام کرد،

اختصاص صدهزار میلیارد تومان خطوط اعتباری به بخش تولید

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک صادرات گفت:امسال با طرح اعتباری ویژه تولید ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان پول نقد به صورت وام و صدهزار میلیارد تومان خطوط اعتباری در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهیم.

اختصاص صدهزار میلیارد تومان خطوط اعتباری به بخش تولید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، حجت اله صیدی با اشاره به برگزاری جلسات در ابتدای سال جاری در بانک مرکزی، اظهارداشت: قرار شد بانک‌ها بر اساس ظرفیت تا مبلغ مشخصی به صورت وام و چهار تا پنج برابر آن به صورت خطوط اعتباری در اختیار تولیدکننده‌ها قرار بگیرد.

    وی ادامه داد:رقم نزدیک به 150 تا 200 هزار میلیارد تومان به صورت وام در کل سیستم بانکی برای این منظور درنظر گرفته شد که در بانک ما این رقم به صورت 15 تا 20 هزار میلیارد تومان به صورت وام و صدهزار میلیارد تومان به صورت خطوط اعتباری در اختیار تولیدکننده‌ها قرار می‌گیرد.


    ­مدیرعامل بانک صادرات در گفت و گوبا صدا و سیما؛ با اشاره به اینکه مهمترین چالش پیش روی تولید در حال حاضر بحث سرمایه درگردش آن است، گفت: تامین مالی برای سرمایه درگردش و پرداخت هزینه‌های تولید مخصوصا هزینه هایی، چون دستمزد مهمترین چالش پیش روی این روزهای بنگاه هاست.

    صیدی ادامه داد: بخشی از این تامین مالی باید از طریق افزایش تقاضا صورت بگیرد بنابراین سیستم بانکی با اعطای اعتبار به بخش مصرف کننده و خانوار و اصناف این تقاضای کل را افزایش می‌دهد که منجر به رونق تولید می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی