عصر بازار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

افزایش ۳۶ درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از ابتدای سال ۹۸

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی به مانند کارگران از ابتدای سال ۹۸ افزایش پیدا کرده است.

افزایش ۳۶ درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از ابتدای سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه همایش ملی کار و در جمع خبرنگاران در رابطه با پرداخت معوقات بازنشستگان و مستمری بگیران اظهار کرد: روز گذشته در جلسه هیئت وزیران تصویب شد که به بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی به مانند کارگران حداقل دستمزد و سایر سطوح را که در جلسه شورای عالی کار به تصویب رسیده  پرداخت شود که این مصوبه روز گذشته ابلاغ شد.

    وی گفت: حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از ابتدای سال 98 به میزان 36/5 و در سایر سطوح 261 هزار تومان ثابت به علاوه 13 درصد افزایش پیدا کرده است.

    وی در خصوص برنامه‌های وزارت کار برای ایجاد اشتغال در سال 98 گفت: طرح ایجاد اشتغال فراگیر در 10 استان به صورت پایلوت اجرا شده است و در نظر داریم با پرداخت وام و اعطای تسهیلات طرح‌های ویژه کارآفرینی را اجرا کنیم و با احداث واحد‌های کوچک و حمایت از ان‌ها زمینه حضور این واحد‌ها را در سطح ملی و بین الملی فراهم کنیم.

    وی افزود: سال گذشته برای ایجاد اشتغال فراگیر با مشکلاتی رو به رو بودیم که امیدواریم امسال با پرداخت به موقع اعتبارات مشکلات حل شود.

    وزیر کار بیان کرد: طرح‌های اشتغال فراگیر نیازمند حمایت از بودجه عمومی هستند.



     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی