عصر بازار

روزهای سرنوشت‌ساز بانک صادرات ایران به روایت حجت‌اله صیدی؛

قرار گرفتن قطار بانک صادرات ایران در ریل اصلی

عصر اعتبار- مدیر عامل بانک صادرات ایران گفت: بانک صادرات ایران در سال ٩٨ در حال طی کردن روزهای سرنوشت‌سازی است چون سال خروج از زیان و ورود به محدوده سودآوری است با تحقق این هدف، قطار بانک در ریل اصلی خود قرار خواهد گرفت.

قرار گرفتن قطار بانک صادرات ایران در ریل اصلی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار»، حجت‌اله صیدی در «نشست هم‌افزایی یک هزار مدیر عملیاتی شبکه بانک صادرات ایران» که با حضور اعضای هیئت‌مدیره، معاونین، مدیران ارشد بانک و روسای حوزه‌ها و شعب برتر بانک صادرات ایران در تالار وزارت کشور برپا شده بود، افزود: پس از تحقق دو فاز اول و دوم برنامه‌های عملیاتی بانک در توقف زیان‌دهی و کاهش روند آن، تلاش همکاران بانک در سراسر کشور، بانک را در آستانه مرحله سوم و ورود به منطقه سودآوری قرار داده که افزایش سرمایه، نگاه مثبت بازار سرمایه و اعتماد جامعه، بانک صادرات ایران را در ورود به منطقه سود در سال ٩٨ یاری خواهد کرد و با دست‌یافتن به این هدف، قطار بانک در ریل اصلی خود قرار گرفته و گام‌های بلند بعدی را برای رسیدن به جایگاه واقعی خود برخواهد داشت.
    مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: مسئولیت ‌اصلی عملیاتی کردن برنامه‌ها و مصوبات مدیران عالی بانک بر دوش حلقه مدیران عملیاتی و میانی است و همکاران صف و ستاد در بانک این وظیفه را بر عهده دارند که باید برنامه‌ها را برای رسیدن به اهداف بانک با دقت و به طور موثر اجرا کنند.
    صیدی تاکید کرد: نگاه این بخش از مدیران به راهبردها، اهداف و نقشه راه نقشی تعیین کننده دارد چراکه کوچک‌ترین غفلت آنها و نیروی‌های تحت مدیریت آنها آسیب‌های جدی در مسیر تحقق اهداف مورد نظر در برخواهد داشت.
    صیدی با اشاره به اینکه هدف در نظر گرفته شده برای افزایش سهم بازار بانک بیشتر از یک درصد در سال ٩٨ است، تصریح کرد: باید ضمن تقویت ظرفیت‌های همیشگی و ایجاد ظرفیت‌های جدید در بخش عملیات ارزی و تامین منابع به سودآوری بیشتری دست یافت.
    وی لزوم کاستن از هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول را نیز یادآور شد و خاطرنشان کرد: اگر مطالبات افزایش یابد و مطالبات سنواتی را نیز نتوان کاهش داد، هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول همچنان دردسر ساز خواهد بود.
    مدیرعامل بانک صادرات ایران فناوری اطلاعات را زمینه‌ساز اجرایی کردن برنامه ها برای جذب منابع و بالا بردن کیفیت خدمات بانک عنوان و تاکید کرد: بدون تقویت IT موفق نمی‌شویم.
    صیدی در بخش پایانی سخنان خود گفت: با تلاش‌های همه همکاران طی سال ٩٧ موفق شدیم ٣۰ هزار میلیارد تومان منابع را افزایش دهیم و مطالبات را نیز کاهش دهیم ادامه تلاش‌ها می تواند صورت‌های سود و زیان بانک را متحول و اهداف را محقق کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی