عصر بازار

کاهش ذخایر ارزی کره جنوبی

عصر اعتبار- با تقویت دلار و افزایش مشکلات اقتصادی کره جنوبی، حجم ذخایر ارزی این کشور کاهش یافت.

کاهش ذخایر ارزی کره جنوبی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بانک مرکزی کره جنوبی در گزارشی اعلام کرد که حجم ذخایر ارزی این کشور تا پایان ماه آوریل با 1.22 میلیارد کاهش در مقایسه با ماه مارس به 404.03 میلیارد دلار رسیده است.

    این روند کاهشی پس از آن اتفاق افتاد که تقویت دلار در بازارهای ارز و تضعیف ارزش وون کره جنوبی به دلیل مسائل اقتصادی این کشور باعث کاهش توانایی بانک مرکزی در تقویت مؤثر ذخایر ارزی شد.

    بسیاری از ارزهای موجود در ذخایر ارزی کره جنوبی نیز با کاهش مواجه بوده‌اند که این مساله به کاهش ذخایر ارزی دامن زده است. در ماه گذشته ارزش یورو 0.4 درصد و ارزش پوند 0.9 درصد در برابر دلار کاهش یافتند. ین ژاپن و دلار استرالیا نیز که سومین و چهارمین سهم از سبد ذخایر ارزی کره جنوبی را دارند ماه گذشته در برابر دلار به ترتیب 0.3 درصد و 0.9 درصد کاهش یافتند.

    مؤسس رتبه‌بندی "مودی" در گزارش جدید خود از اقتصاد کره جنوبی پیش‌بینی کرده است که رشد اقتصادی امسال کره جنوبی به 2.1 درصد کاهش یابد که 0.2 درصد کمتر از پیش بینی قبلی آن است.

    کاهش رشد اقتصادی جهان، کاهش تقاضا برای کالاهای کره‌ای در بین واردکنندگان بزرگ از این کشور و کاهش حجم سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، از جمله عوامل ذکر شده توسط مؤسسه مودی برای کاهش رشد اقتصادی کره جنوبی بوده است.

    بنا بر اعلام بانک مرکزی کره جنوبی، ذخایر ارزی این کشور شامل 374.16 میلیارد دلار اسکناس دلاری، 19.38 میلیارد دلار سپرده بر حسب دلار، 4.79 میلیارد دلار ذخایر طلا، 3.18 میلیارد دلار حق برداشت مخصوص و 2.51 میلیارد دلار سپرده نزد صندوق بین‌المللی پول بوده است.

    این کشور تا پایان ماه مارس نهمین کشور بزرگ جهان از نظر ذخایر ارزی بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی