عصر بازار

شریعتمداری خبر داد

ایجاد یک میلیون شغل در سال ۹۸

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال جاری خبر داد.

ایجاد یک میلیون شغل در سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال که امروز (دوشنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: امروز جلسه شورای عالی کار با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار شد و قرار است به زودی جلسه بعدی شورای اشتغال با حضور رئیس جمهور و معاون اول ریاست جمهوری برگزار شود.

    وی افزود: علی‌رغم فشار‌های نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌های اشتغال خوب عمل کرده و مسیر مناسبی را طی کرده است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در سال 97 در حدود 86 هزار شغل در حوزه کشاورزی ایجاد شد و در حوزه گردشگری نیز قرار است برای ایجاد اشتغال مرکز جدید گردشگری در قالب مراکز بوم گردی ایجاد شود.

    شریعتمداری در خصوص برنامه‌های اشتغال در سال 98 گفت: در شورای اشتغال وزارت کار با همکاری تمام دستگاه‌ها طرحی برای اشتغال تهیه شده که قرار است به زودی برای تصویب به هئیت دولت ارسال شود و براساس آن 2 هزار و 500 میلیارد تومان از منابع عمومی برای پرداخت سود تسهیلات بانکی و 25 هزار میلیارد از منابع توسعه ملی برای ایجاد 18 طرح و ایجاد یک میلیون اشتغال در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: در شورای عالی اشتغال هماهنگ شده است تا جلوی واردات کالا‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شوند، گرفته شود و مبارزه با قاچاق کالا جدی‌تر صورت  گیرد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست‌های مالیاتی کشور باید تغییر یابد و تولید محور و اشتغالزا شود، همچنین سیاست‌های تامین اجتماعی نیز باید تغییر کند که سیاست‌های جدید را به آن‌ها ابلاغ کردیم.

    شریعتمداری تاکید کرد: باید در حوزه کسب و کار، موانع اشتغال از میان برداشته و نظارت‌ها بر فعالیت‌های اشتغالزا مردم محور شود، به همین دلیل ما روز گذشته اسامی افرادی که وام ارزان قیمت روستایی دریافت کرده اند را به تفکیک استان اعلام کردیم تا مردم بدانند چه افرادی برای چه طرحی وام گرفته اند، مردم باید بدانند، افرادی که به آن‌ها رای دادند چه خدماتی ارائه می‌دهند.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: 136 هزار شغل نیز با همکاری کمیته امداد برای مددجویان ایجاد شده است که همین موضوع باعث شد تا 90 هزار نفر از پوشش نهاد‌های حمایتی خارج شوند.

    وی بیان کرد: برای اشتغال 6 زن خانه دار نیز یادداشت تفاهمی با معاونت امور زنان ریاست جمهوری امضا کردیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو