عصر بازار

سهام یک شرکت دولتی واگذار می‌شود

عصر اعتبار- بلوک ۹۷ درصدی سهام شرکت مهندسی آب و خاک پارس توسط سازمان خصوصی‌سازی از طریق مزایده واگذار می‌شود.

سهام یک شرکت دولتی واگذار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، بلوک 97.261 درصدی سهام شرکت مهندسی آب و خاک پارس شامل 648 میلیون و 698 هزار و 2 سهم توسط سازمان خصوصی‌سازی در روز 12 خردادماه امسال از طریق مزایده واگذار می‌شود. این میزان سهام برای مزایده به قیمت پایه هر سهم 10 هزار و 979 ریال و ارزش کل پایه 7 هزار و 122 میلیارد و 55 میلیون و 363 هزار و 958 ریال قیمت‌گذاری شده است.

    همچنین مبلغ سپرده شرکت در مزایده سهام شرکت مهندسی آب و خاک پارس 213 میلیارد و 661 میلیاون و 660 هزار و 919 ریال اعلام شده و متقاضیان باید این مبلغ را به عنوان سپرده شرکت در مزایده تا یک روز پیش از برگزاری این مزایده به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز کنند.

    این در حالی است که برنده مزایده این میزان سهام شرکت مهندسی آب و خاک پارس نیز باید 15 درصد مبلغ پیشنهادی خود را در مدت 20 روز کاری به حساب دولت واریز کرده و بقیه مبلع را در مدت 6 سال به‌صورت اقساط و با فاصله هر قسط 6 ماه، پرداخت نماید. این گزار ش می‌افزاید: انجام مطالعه، طراحی و نظارت طرح‌های آب و خاک و کشاورزی و ... موضوع فعالیت شرکت شرکت مهندسی آب و خاک پارس را تشکیل می‌دهند.

    این در حالی است که مطابق شیوه‌نامه تشویق بخش‌های خصوصی و تعاونی به منظور جلب مشارکت در واگذاری‌ها برای خریداران این بلوک که از بخش‌های خصوصی و تعاونی باشند، مشوق‌هایی در نظر گرفته شده که این مشوق‌ها عبارتند از: افزایش سقف کل زمانی و مجموع تعداد اقساط برای خریداران بخش خصوصی تا میزان یک سوم و برای خریداران بخش تعاونی تا میزان دو پنجم جمع مدت و تعداد اقساط مصوب؛ بازپرداخت پلکانی اقساط با شیب 10 درصد رشد سالانه برای خریداران بخش‌های خصوصی و تعاونی، به ماخذ 100  برای رقم میانه دوره اقساط و سود فروش اقساطی تا میزان 3 درصد پایین‌تر از سایر خریداران برای خریداران بخش خصوصی و 3.6 درصد پایین‌تر برای خریداران بخش تعاونی.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی