عصر بازار

نتیجه نظرسنجی از اقتصاددانان برجسته جهان؛

خطر رکود آمریکا با داغ‌تر شدن تنش‌های تجاری بالا رفته است

عصر اعتبار- طبق نظر اکثریت اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده‌اند، در طول ماه گذشته، جنگ تجاری آمریکا و چین ریسک رکود آمریکا را بالا برده است و احتمال وقوع آن در ۲ سال آینده ۴۰ درصد شده است.

خطر رکود آمریکا با داغ‌تر شدن تنش‌های تجاری بالا رفته است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، طبق نظر اکثریت اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده‌اند، در طول ماه گذشته، جنگ تجاری آمریکا و چین ریسک رکود آمریکا را بالا برده است و حالا 40 درصد احتمال دارد این امر در 2 سال آینده اتفاق بیافتد.

    این درحالی است که در نظرسنجی یک ماه قبل از این (ماه آوریل)، میزان این ریسک 35 درصد پیش‌بینی شده بود. ترامپ جنگ تجاری ادامه‌دار خود با چین را بحثی جزئی نامیده است، اما حالا نشانه‌های واضحی از تأثیر منفی این اختلافات تجاری بر اقتصاد پدیدار شده‌اند و دوباره بازارهای سهام پر از تنش و اضطراب هستند.

    بیش از یک چهارم اقتصاددانانی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند احتمال رکود اقتصادی آمریکا در 2 سال آینده را بیش از 50 درصد اعلام کردند.

    همچنین بدبینانه‌ترین پیش‌بینی هم که قبلاً ریسک رکود در یک سال آینده را 60 درصد برآورد کرده بود، حالا به 70 درصد رسیده است.

    همچنین پیش‌بینی شد که اقتصاد آمریکا در 3 ماهه جاری، نسبت به سه ماه اول سال، تا حد قابل‌توجهی کُند شود و رشد آن از 3.2 درصد به 2.0 درصد برسد. همچنین پیش‌بینی شد که رشد اقتصاد آمریکا تا انتهای سال 2020 به کمتر از 1.8 درصد افت کند.

    به نوشته رویترز، تأثیرات منفی جنگ تجاری همین حالا هم در اقتصاد آمریکا احساس شده است و غول صنعت خرده‌فروشی آمریکا، وال‌مارت، به مشتریان خود هشدار داده است که به زودی به علت تعرفه‌های بالاتر کالاها، قیمت‌ها افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی