عصر بازار

ششمین جلسه رسیدگی به پرونده پدیده برگزار شد

عصر اعتبار- ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی منصوری در مشهد برگزار شد.

ششمین جلسه رسیدگی به پرونده پدیده برگزار شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، با حضور جمعی از شکات، سهامداران، نمایندگان سازمان‌ها و ادارات دولتی، وکلای مدافع متهمین، اصحاب رسانه و مطبوعات و وکلای شکات به ریاست قاضی منصوری در مشهد برگزار شد.

    پس از اعلام رسمیت جلسه توسط قاضی منصوری، رئیس دادگاه از متهمین و وکلای آن‌ها خواست تا به دفاع از خود بپردازند.

    پیش از شروع صحبت‌های متهمین، قاضی منصوری گفت: با افرادی که قصد دارند در روند رسیدگی قضائی اخلال کنند طبق قانون و با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

    وی افزود: مجدداً به بدهکاران پدیده و کسانی که اموالی از این شرکت در اختیار دارند تذکر می‌دهیم که با نظارت دادگاه نسبت به بازگرداندن این اموال و بدهی‌ها اقدام نمایند.

    پس از تذکرات رئیس دادگاه، قاضی منصوری از نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد خواست تا نسبت به قرائت کیفرخواست متهم حسن عیدی زاده فرزند عبدالرحیم اقدام نماید.

    بر این اساس معاونت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق تسهیل وقوع بزه در کنار سایر تخلفات متهم؛ به عنوان اتهام حسن عیدی زاده عنوان شد.

    متهم خطاب به دادگاه گفت: تخصصی در زمینه سهام و بورس نداشتم.

    پس از اتمام اظهارات متهم عیدی زاده و دفاعیات وکیل وی از نامبرده؛ قاضی منصوری از نماینده داستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خواست تا کیفرخواست یکی دیگر از متهمین با نام محمدرضا نجفی نیا را قرائت نماید.

    طبق کیفرخواست صادر شده برای محمدرضا نجفی نیا فرزند محمد؛ نامبرده متهم به معاونت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق تسهیل وقوع بزه می‌باشد.

    بر این اساس متهم نجفی نیا پس از قرار گرفتن در جایگاه متهم به تشریح اقدامات خود در قالب شرکت پدیده پرداخت.

    پس از ارائه پاسخ سوالات دادگاه توسط متهم محمدرضانجفی نیا؛ قاضی منصوری از تعدادی از شکات خواست تا شکایت‌ها و مطالب خود را بیان کنند.

    همچنین نمایندگان تعدادی از شکات حاضر در صحن علنی با تشریح صدمات مادی و معنوی که به دلیل تخلفات متهمین متوجه آنان شده؛ با ابراز رضایت از روند پیگیری‌های مسئولان قضائی؛ خواستار مجازات متهمان شدند.

    پس از اعلام شکایت تعدادی از سهامداران در صحن علنی دادگاه؛ قاضی منصوری از نماینده دادستان خواست تا کیفرخواست صادره نسبت به متهم محمود سینی چی فرزند مصطفی را قرائت نماید.

    معاونت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق تسهیل وقوع جرم؛ عنوان اتهامی بود که در خصوص متهم محمود سینی چی توسط نماینده مدعی العموم قرائت شد.

    پس از اتمام اظهارات متهم سینی چی؛ قاضی منصوری ادامه رسیدگی به اتهامات متهمین شرکت پدیده را به صبح فردا موکول کرد.

    رئیس دادگاه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مستقر در مشهد متذکر شد: همانگونه که قبلاً نیز اعلام شده برای اعلام شکایت علیه متهمین پرونده شرکت پدیده، نیازی به مراجعه حضوری سهامداران نبوده و دادگاه ویژه و همچنین دادستانی مشهد به عنوان مدعی العموم راسا حافظ منافع تمامی شکات، سهامداران و مالباختگان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی