عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

حساب یارانه می تواند پشتوانه پرداخت وام ازدواج شود

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:همه می خواهند که در ازدواج جوانان تسهیل شود که این موضوع بسیار اقدامی پسندیده است، اما دولت باید بخشی از بهای آن را پرداخت کند و همه آن را بر دوش سیستم بانکی نباشد.

حساب یارانه می تواند پشتوانه پرداخت وام ازدواج شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص سنگ اندازی برخی بانک ها در پرداخت وام ازدواج، گفت: باید بررسی شود که تسهیلات ازدواج از کدام حساب می خواهد پرداخت شود، چراکه منابع قرض الحسنه برخی بانک ها محدود است.

    نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با افزایش رقم وام ازدواج بانک ها به تعداد کمتری این تسهیلات را پرداخت می کنند، افزود: در زمان ریاست بنده بر بانک مرکزی اعلام شد که برای دریافت وام ازدواج یک ضامن کفایت می کند و در حال حاضر نیز باید به بانک ها ابلاغ شود که یک ضامن برای ارائه این تسهیلات کافی است.

    حساب یارانه می تواند پشتوانه پرداخت وام ازدواج شود

    وی ادامه داد: بانک مرکزی باید به بانک ها ابلاغ کند که حساب یارانه نیز می تواند پشتوانه پرداخت وام ازدواج شود و بانک ها باید این موضوع را بپذیرند که اگر فردی اقساط خود را پرداخت نکرد می توانند بدهی فرد را از این محل برداشت کنند.

    همه می خواهند که در ازدواج جوانان تسهیل شود که این موضوع بسیار اقدامی پسندیده است، اما دولت باید بخشی از بهای آن را پرداخت کند و همه آن را بر دوش سیستم بانکی نیندازد

    بهمنی با اشاره به کم ارزش شدن رقم یارانه نقدی، تاکید کرد: یارانه 45 هزار تومانی کفاف اقساط 500 هزار تومانی وام ازدواج را نمی دهد و بانک ها می توانند به جای آن سفته نیز دریافت کنند.

    بانک ها به فکر وصول مطالبات خود هستند

    وی با بیان اینکه بانک ها به فکر وصول مطالبات خود هستند، افزود: همه می خواهند که در ازدواج جوانان تسهیل شود که این موضوع بسیار اقدامی پسندیده است، اما دولت باید بخشی از بهای آن را پرداخت کند و همه آن را بر دوش سیستم بانکی نیندازد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بانک ها تنها می توانند از سپرده های قرض الحسنه وام ازدواج پرداخت کنند و نمی توانند از محل سپرده هایی که برای آن 16 یا 18 درصد سود پرداخت می کنند نیز تسهیلات قرض الحسنه ارائه دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی