عصر بازار

هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده شرکت پدیده برگزار شد

عصر اعتبار- هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده روز یکشنبه در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران نظام اقتصادی در دادسرای مشهد برگزار شد و کیفر خواست متهم ردیف اول پرونده در این جلسه قرائت شد.

هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده شرکت پدیده برگزار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، قاضی سید هادی منصوری رئیس دادگاه با اعلام رسمیت جلسه، از دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خواست مطالب خود را بیان کند.
    دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی نیز با اشاره به تلاش ‌های صورت گرفته برای استیفای حقوق مردم گفت: چنانچه از سوی متهمان تلاش جدی برای حفظ منابع و اموال سهامداران صورت پذیرد، این اقدام مورد توجه دادگاه قرار خواهد گرفت.
    غلامعلی صادقی افزود: در زمینه دفاع از حقوق عامه بر اساس تکلیف و وظیفه قانونی خود و محافظت از منافع سهامداران عمل خواهیم کرد.
    در ادامه جلسه به درخواست قاضی منصوری، کیفرخواست محسن پهلوان مقدم فرزند اسدالله، متهم ردیف اول این پرونده قرائت شد.
    مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق وصول وجوه کلان به صورت قبول سپرده اشخاص حقیقی، تصاحب و حیف و میل اموال مردم، تشکیل و رهبری شبکه کلاهبرداری با استفاده از تبلیغات عامه از طریق خرید و فروش اوراق موسوم به سهام پدیده از جمله اتهامات این متهم طبق کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد است.
    پس از قرائت کیفر خواست، متهم ردیف اول گفت: من اشتباه کردم و مردود شدم و از مردم، سهامداران و مقامات قضایی عذرخواهی می‌ کنم، ایراداتی داشتم که قبول دارم.
    محسن پهلوان مقدم افزود: با پذیرش اشتباهات و عذرخواهی مجدد از مردم و مقامات قضایی به دلیل مشکلات متعدد که برای آنها به وجود آوردم، از دادگاه محترم پوزش می‌ طلبم.
    وی اظهار داشت: دیپلم ردی هستم، تبلیغات را خودمان انجام می ‌دادیم و چنانچه منع قانونی داشته برعهده من است، روزانه بالغ بر یکهزار فقره چک صادر می ‌کردیم، چنانچه خلافی صورت گرفته به گردن من است.
    نماینده مدعی العموم در این بخش با کسب اجازه از ریاست دادگاه، چرخه وقوع جرایم متهمان و فرایند کلاهبرداری در این شرکت را تشریح کرد.
    وی افزود: طبق نظر کارشناسی، اقدامات متهمان عمدتا به نفع خودشان ساماندهی شده بود و بنا به اقاریر برخی متهمان در دادگاه، چنانچه اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی نبود، شاهد وقوع فاجعه‌ ای به مراتب بزرگتر می ‌بودیم.
    در این جلسه با اجازه قاضی منصوری، مستنداتی با موضوع نحوه عملکرد متهم ردیف اول در صحن علنی دادگاه پخش شد و پس از آن حسابرس ویژه پرونده به ارائه مدارک مربوط به تخلفات شرکت پدیده توسط متهم ردیف اول پرداخت.
    پس از اظهارات وکیل جمعی از شکات و ادامه دفاعیات وکیل مدافع حسن عیدی زاده، یکی دیگر از متهمان، رئیس دادگاه ادامه رسیدگی به پرونده متهمین شرکت پدیده را به صبح فردا موکول کرد.
    به گزارش ایرنا، رسیدگی به اتهامات شرکت پدیده در صحن دادگاه با حضور 22 متهم در قالب پرونده 100 جلدی به ریاست قاضی سید هادی منصوری از 22 اردیبهشت ماه در مشهد آغاز شده است.
    عدم رعایت الزامات قانونی، عدم توجه به تذکرات قانونی صادر شده توسط سازمانهای مسئول، عدم دریافت مجوز‌های لازم قانونی، عدم رعایت حقوق سهامداران، تبلیغات گسترده و اغواگرانه منجر به بروز مشکلات متعدد برای شهروندان و سهامداران، عدم تمکین در برابر تعهدات داده شده، ارائه دلایل غیرواقعی و واهی برای توجیه اقدامات خلاف قانون، تغییر گسترده کاربری اراضی و عدم رعایت حقوق بیت المال از جمله مواردی بوده که توسط نمایندگان ستاد تدبیر استانداری خراسان رضوی، سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، سازمان امور اراضی کشور و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به عنوان بخشی از تخلفات متهمان پرونده شرکت پدیده شاندیز در صحن علنی دادگاه مطرح شده است.
    پیش از این با برپایی دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی در مشهد 2 پرونده مربوط به تخلفات شرکت سرمایه گذاری پردیسبان و تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان هم رسیدگی و احکام مجرمان اعلام شد.
    فعالیت شرکت پدیده شاندیز که 130 هزار سهامدار دارد چهار سال پیش در پی مطرح شدن تخلفات گسترده در فروش سهام، تغییر غیرمجاز کاربری زمینهای کشاورزی، پرداخت نکردن حقوق دستگاههای ذیربط، دریافت نکردن گواهی پایان کار و دیگر تخلفات مدیران این شرکت با دستور مراجع قضایی متوقف شد.
    مراجع قضایی در مرحله نخست، دفاتر فروش و عرضه سهام شرکت را با حکم دادستانی خراسان رضوی بستند و بعد از مدتی فعالیتهای کل پروژه متوقف شد.
    حل مشکل سهامداران و فعال کردن مجدد این پروژه ظرف چهار سال اخیر از دغدغه های جدی مسئولان بود به طوری که سه سال پیش با تشکیل 'ستاد تدبیر' در خراسان رضوی اقداماتی برای راه اندازی دوباره و سر و سامان دادن به وضعیت شرکت پدیده شاندیز صورت گرفت.
    پیرو این اقدامات بود که مدیرعامل جدید گروه شرکتهای پدیده شاندیز مهر ماه پارسال اعلام کرد 45 شرکت پیمانکاری و مشاور جزء و کل برای ساخت و تکمیل پروژه های شرکت با این مجموعه قرارداد منعقد کرده اند.
    هم اکنون گروه شرکتهای پدیده در قالب 6 شرکت اصلی و 2 موسسه وابسته در حال فعالیت است و 2 سایت اصلی اداری و پروژه گردشگری در شهر شاندیز خراسان رضوی و جزیره کیش استان هرمزگان دارد و به طور میانگین 2 هزار نفر در بخشهای مختلف این پروژه در شهر شاندیز مشغول کار هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو