عصر بازار

تشریح جزئیات انتشار اسامی دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال روستایی

عصر اعتبار- معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار، جزییات بیشتر درباره انتشار لیست دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال روستایی را تشریح کرد.

تشریح جزئیات انتشار اسامی دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال روستایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، عیسی منصوری، معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در نشست خبری به ارائه توضیحاتی درباره انتشار فهرست دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت.

    در روزهای گذشته وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی به انتشار اسامی دریافت کنندگان 7 هزار میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار اشتغال روستایی اقدام کرد.

    منصوری با بیان اینکه سه مشخصه دستگاه‌های اثربخش، کارآمدی، شفافیت و پاسخگویی است، تاکید کرد: این سه در کنار هم قرار می‌گیرند و بدون یکی دیگری محقق نمی‌شود، بنابراین انتشار لیست دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال روستایی نیز بر مبنای رویکرد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه شفافیت انجام شد.

    وی با اشاره به اینکه در دنیا شفافیت در کنار صدای شهروندی مطرح می‌شود، افزود: این شفافیت قطعا همراه با خود صدای مردم را هم خواهد داشت و نتیجه آن خواستن اصلاح و اقدام بهینه است.

    معاون وزیر کار با اشاره به اصل سه جانبه گرایی در حوزه روابط کار ، این حوزه را نیز دارای چنین مکانیزمی برشمرد و ادامه داد: اینکه اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهیم، با همین رویکرد انجام شده است.

    معاون وزیر کار با اشاره به سیاست‌های اشتغال وام محوری که در گذشته وجود داشته و بعضا انحراف داشته و منتج به اشتغال نشده است، تصریح کرد: اگر آن فضای شه جانبه ایجاد شود و نقطه اتصالی برای داده‌هایی که ما در اختیار داریم، ایجاد شود، قطعا در اصلاح روند و جلوگیری از انحراف می‌تواند موثر باشد.

    منصوری درباره میزان اثربخشی تسهیلات اشتغال روستایی گفت: بر اساس داده‌های مرکز آمار در سال  97 از میزان اشتغال ایجاد شده 25 درصد مربوط به روستاها بوده، در حالی که در سال های 92 تا 96 این میزان حدود صفر بوده است و این به آن معناست که اقدام جدید در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اثرگذار بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی