عصر بازار

مشاور عالی سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد؛

تخصیص ۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان‌ها

عصر اعتبار- مشاور عالی سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر خود به قزوین از تخصیص ۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان‌های کشور خبر داد.

تخصیص ۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸:۰۰

    ‌به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی‌اکبر حاجی‌محمدی مشاور عالی سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن سفر به قزوین در شورای برنامه‌ریزی استان قزوین که روز 5 شنبه برگزار شد، اظهار کرد: لایحه بودجه با قیمت نفت کمتری بسته شد و مالیات، نفت و فروش میعانات گازی درآمدهای دولت را تشکیل می‌دهند؛ در حال حاضر برای اجرای پروژه‌ها چاره‌ای بجز اوراق نداریم.

    وی با اشاره به اینکه با تقدیم لایحه بودجه به مجلس تغییراتی در آن اعمال می‌شود، افزود: در بودجه سال گذشته دولت پیشنهاد 282 هزار میلیارد تومان را داد ولی مجلس 316 هزار میلیارد تومان را تصویب کرد و در نهایت 283 هزار میلیارد تومان محقق شد که این امر آسیب‌زاست چراکه دولت بر اساس بودجه پروژه‌ها را به پیش می‌برد و در این میان پیمانکاران متضرر می‌شوند.

    مشاور عالی سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: همه باید تفکرات و منافع سیاسی و حزبی خود را کنار بگذاریم چراکه همه در درون یک کشتی قرار داریم و اگر بخواهیم مجادله کنیم با هم غرق می‌شویم.

    برخی بخش‌های دولت هماهنگ نیستند

    وی عنوان کرد: شرایط موجود نیز به مانند مشکلاتی که دشمن در 40 سال گذشته ایجاد کرده و رفع شدند نیز رفع خواهد شد. متأسفانه برخی بخش‌های دولت هماهنگ نبوده ولی در مجموع حرکت کشور روبه‌رشد است و طی سال‌های اخیر در حوزه عمرانی همواره اعتبار این پروژه‌ها افزایش پیدا کرده است.

    حاجی‌محمدی با اشاره به اینکه سال 94 بحران سختی را پشت‌سر گذاشتیم و 1,460 میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی تخصیص پیدا کرد، گفت: 67 هزار میلیارد تومان از اوراق دولت سررسید شده بود که همه آن‌ها تسویه شدند و اگر مشکلات ارز در سال گذشته به وجود نمی‌آمد میزان تنزیل اوراق به کمتر از هشت درصد رسیده بود؛ در سال‌های گذشته به‌دلیل حفظ ارزش پول ملی پیمانکاران اوراق را به پول نقد ترجیح می‌داند ولی نوسانات ارز معامله را بهم ریخت.

    وی عنوان کرد: رئیس‌جمهور 31 سفر به استان‌های مختلف داشتند و طرح‌هایی بالغ بر 25 هزار میلیارد و 400 میلیون تومان در این سفرها مصوب شد که تا به امروز حدود 41 هزار میلیارد تومان از آن تخصیص پیدا کرده است و برای برخی از استان‌ها نیز تخصیص 100 درصدی داشته‌ایم.

    مشاور عالی سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام اینکه به زودی 23 هزار میلیارد تومان در خرداد ماه به استان‌ها تخصیص داده خواهد شد، مطرح کرد: برای سدهای استان قزوین 30 میلیارد تومان کمک کردیم و باز هم کمک خواهیم کرد تا پروژه‌ها به اتمام برسند. تمام طرح‌هایی که در محدوده جغرافیایی استان قرار دارد باید پول و اعتبار آن‌ها نیز به استان واگذار شود، همچنین آمادگی بازدید از پروژه‌های عمرانی را دارم و برای مطالبات پیمانکاران نیز تا دو ماه آینده اقدامات لازم انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی