عصر بازار

یکسان‌سازی نرخ ارز راهکار افزایش صادرات است

عصر اعتبار- یک تولیدکننده صنایع غذایی یکسان‌سازی نرخ ارز را مهمترین راهکار افزایش صادرات و حل مشکلات بخش تولید عنوان کرد.

یکسان‌سازی نرخ ارز راهکار افزایش صادرات است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مرتضی سلطانی – کارآفرین و تولیدکننده صنایع غذایی –  مهم‌ترین راهکار افزایش صادرات به کشورهای دور و نزدیک را یکسان سازی نرخ ارز عنوان و اظهار کرد: یکسان سازی نرخ ارز و دادن آزادی عمل به صادرکنندگان منجر به تجلی توانمندی‌های پنهان کشور می‌شود.

    وی افزود: اما در حال حاضر مشکلات اقتصادی باعث شده دانش و توان جوانان کشور مغفول بماند.

    به گفته این فعال اقتصادی، اگر یکسان سازی نرخ ارز انجام شود، شکوفایی قابل قبولی تحت عنوان توان و دانش جوان جلوه می‌کند و خیلی از مشکلات حل می‌شود.

    سلطانی با بیان اینکه با یکسان سازی نرخ ارز صادرات به کشورهای هدف مورد توجه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: حلقه مفقوده سایر مشکلات تولید نیز در یکسان سازی نرخ ارز است.

     فروردین ماه سال گذشته در پی افزایش نرخ ارز در بازار آزاد معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که عرضه ارز به قیمت بالاتر از 4,200 تومان قاچاق محسوب می‌شود. اما مرداد ماه این سال بازار ثانویه ارز راه افتاد و ارز 4200 تومانی فقط به کالاهای اساسی اختصاص یافت و واردکنندگان سایر کالاها ملزم به استفاده از سامانه نیما شدند که نرخ ارز در آن بیش از 5,000 تومان با قیمت ارز دولتی تفاوت دارد. به عبارت دیگر اگر قیمت ارز در بازار آزاد را نیز در نظر بگیریم، ارز در حال حاضر سه نرخ متفاوت دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی