عصر بازار

هند سریع ترین اقتصاد رو به رشد گروه ۲۰ است

عصر اعتبار- طبق گزارش سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی،هند سریع‌ترین رشد اقتصادی را در بین اقتصادهای جی ۲۰ دارد. سیاست پولی سازگار کننده و حمایت مالی اضافی رشد اقتصادی را علیرغم کاهش تقاضا از طرف کشور های دیگر، تقویت می کند.

هند سریع ترین اقتصاد رو به رشد گروه ۲۰ است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، به نظر نمی‌رسد رتبه اول هند به عنوان سریع‌ترین اقتصاد بزرگ رو به رشد جهان به این زودی‌ها به چالش کشیده شود. گزارش اخیر سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی نشان می‌دهد با آرام شدن اقتصاد چین به خاطر درگیری های تجاری جهانی، رشد تولید ناخالص داخلی هند در 2020 ، 7.5 درصد خواهد بود در حالی که در 2019، 7.25 درصد است.

    این سازمان انتظار دارد اقتصاد چین در 2020 ، 6 درصد رشد داشته باشد . به خاطر بالا گرفتن جنگ تجاری آمریکا و چین ،تولید اقتصادی در این دوکشور 0.2 تا 0.3 درصد در سال مالی جاری کمتر از آن حدی است که باید می بود . بنابراین برتری اقتصادی هند بر چین از نظر رشد بیشتر می شود.

    این خبر خوبی برای اقتصاد هند است که در اکتبر تا دسامبر 2016 با پایین ترین حد 6.6 درصد طی 18 ماه گذشته رشد کرده بود.

    طبق این گزارش، هند سریع‌ترین رشد اقتصادی را در بین اقتصادهای جی 20 دارد. سیاست پولی سازگار کننده و حمایت مالی اضافی رشد اقتصادی را علیرغم کاهش تقاضا از طرف کشور های دیگر، تقویت می کند.

    تقاضای داخلی بالاتر ، محرک های مالی و شبه مالی که شامل  اقدامات جدید حمایت از درآمد کشاورزان روستایی می شود و اصلاحات اخیر ساختاری به این شرایط کمک می‌کند. در همین زمان کاهش قیمت نفت و افزایش ارزش روپیه فشار بر تورم و کسری حساب جاری را کاهش میدهد.

    این در تضاد با اقتصاد چین است که با مشکل جنگ تجاری با آمریکا و کاهش محرکهای اقتصادی روبرو است. نشانه هایی از رکود وجود دارد که شامل ضعیف شدن سرمایه گذاری خصوصی مخصوصا در بخش مسکن می شود.

    سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی اضافه کرد جنگ تجاری چین و آمریکا احتمالاً اقتصاد کشورهای دیگر را هم رو به پایین می‌کشد. انتظار می‌رود اقتصاد جهان شاهد یک رشد متوسط ولی شکننده طی دو سال آینده باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی