عصر بازار

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت خبر داد؛

از دفترچه‌های دیگران برای ویزیت استفاده نکنید

نوشتن دارو به درخواست بیمار در دفترچه ممنوع است

عصر اعتبار- مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت گفت: استفاده افراد بیمار از دفترچه بیمه دیگران ممنوع است.

از دفترچه‌های دیگران برای ویزیت استفاده نکنید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، محمد هاشمی  اظهار داشت:گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که بیماران برای اینکه هزینه درمان و دارویی آن‌ها کم‌تر شود و یا اینکه توسط بیمه پرداخت شود با توجه به اینکه تحت خدمات بیمه قرار ندارند از دفترچه بیمه دوستان، اقوام و آشنایان خود قرار استفاده می‌کنند، باید به این نکته توجه داشت که این عمل ممنوع است.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه پزشکان از نوشتن اقلام دارویی و درخواست‌های آزمایشگاهی و رادیولوژی بر اساس توصیه بیمار اجتناب کنند افزود: پزشکان در هنگام جدا کردن برگ مخصوص پزشک در دفترچه بیمه سلامت، برگ مربوط به بیمار یا همان برگ سوم را نباید از دفترچه بیمارکنند و همچنین از پزشکان و مجموعه‌های درمانی درخواست می‌شود در صورت جا ماندن دفترچه بیمه بیمار در مطب یا مرکز درمانی، در اسرع وقت دفترچه را به سازمان بیمه‌گر مربوطه تحویل دهند.

    هاشمی گفت: استفاده سایر پزشکان از مهر یک پزشک جهت مهر کردن اوراق بیمه‌ای خلاف ضوابط است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی