عصر بازار

لزوم هدفمندی "بیمه سلامت رایگان" به سمت نیازمندان

عصر اعتبار- مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران بر لزوم هدفمند شدن بیمه رایگان به سمت افراد نیازمند تاکید کرد و گفت: اینکه افراد متمول از بیمه همگانی رایگان برخوردار هستند، مشکلی است که باید برطرف شود.

لزوم هدفمندی "بیمه سلامت رایگان" به سمت نیازمندان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، طاهر موهبتی در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران استانی سازمان متبوع خود که با موضوع استقرار سامانه الکترونیک برگزار شد،  گفت: باید شرایط از سوی ارائه‌دهنده و خریدار خدمت به نحوی باشد که بین پرداخت و کیفیت ارائه خدمات سلامت، رابطه معناداری وجود داشته باشد تا از این طریق رضایتمندی مردم به خصوص در بیمارستان‌ها را افزایش دهیم.

    وی بر حمایت بیمه سلامت از اقشار نیازمند جامعه تاکید کرد و افزود: پوشش بیمه‌ای بحث جدی است و باید توسعه یابد. در این راستا هدفمند کردن بیمه رایگان به سمت گروه‌های نیازمند امر مهمی است که باید جدی گرفته شود به نحوی که اگر نیازمندی احصا شد از کمک و بیمه کردن او دریغ نکنیم، اما اینکه افراد متمول نیز از بیمه همگانی رایگان برخوردار هستند، مشکلی است که باید برطرف شود که در این راستا قرار است ارزیابی وسیع صورت گیرد تا تنها افراد نیازمند تحت پوشش و حمایت قرار گیرند.

    وی به اهمیت سواد سلامت اشاره و اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این است که مردم از خدمات بیمه و سلامت آگاهی لازم ندارند. هیچ فردی نمی‌داند که بیمه سلامت چه میزان از مبلغ درمان بیمه شده را پرداخت می‌کند و سهم بیمار چه میزان است.

    وی با بیان اینکه باید راهنماهای بالینی و اجرای پروتکل‌ها را جدی بگیریم، ادامه داد: باید در تمام این اقدامات از ظرفیت‌های انجمن‌های علمی، نظام پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی در تصمیمات استفاده کرد تا بتوان اقدامات را به بهترین شکل و اصولی عملیاتی کرد. 

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه مدیریت منابع به معنای کاهش ارائه خدمات نیست، افزود: مدیریت هزینه به این معناست که هزینه‌ها را منطقی کنیم. باید منابع و مصارف را مدیریت کرد تا بتوان اقدامات وسیعی انجام داد. خوشبختانه با اقدامات مشترک بیمه سلامت و دانشگاه‌ها تا 10 درصد از هدر رفت هزینه‌ها جلوگیری شده است که این موضوع در نهایت به ارائه خدمات هر چه بهتر به بیماران کمک خواهد کرد.

    وی، الکترونیکی شدن فرآیندها را اولویت اول و خط قرمز سازمان بیمه سلامت ایران دانست و گفت: نداشتن آی تی همانند نداشتن رادار برای خلبان است. به دلیل اهمیت موضوع، معاونتی تحت عنوان معاونت آی تی تشکیل شد تا با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، در استان‌ها نیز اقداماتی از جمله نسخه‌نویسی الکترونیک و رسیدگی الکترونیک به اسناد بیمارستان‌ها به طور مشترک و کشوری توسعه یابد.

    بنابر گزارش وبدا، موهبتی همچنین گفت: سازمان بیمه سلامت اگرچه تابع وزارت بهداشت بوده، ولی در راستای تاکید وزیر بهداشت مستقل عمل می‌کند و باید نقش خود را به عنوان خریدار به صورت منطقی و درست ایفا کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو