عصر بازار

نرخ بیکاری کانادا به پایین‌ترین سطح تاریخ رسید

عصر اعتبار- عملکرد فراتر از حد انتظار بازار کار در کانادا در ماه می نیز تداوم یافت.

نرخ بیکاری کانادا به پایین‌ترین سطح تاریخ رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در شرایطی که همسایه جنوبی کانادا یعنی آمریکا نتوانست در آن طور که باید، انتظار کارشناسان را برآورده کند، تداوم روند مثبت بازار کار کانادا و پشت سر گذاشتن یک ماه موفق دیگر که با اشتغال‌زایی برای 27 هزار و 700 نفر در ماه می همراه بود، توانست به کاهش نرخ بیکاری به 5.4 درصد که پایین‌ترین نرخ بیکاری ثبت شده در تاریخ کانادا نیز است، منجر شود.

    این اشتغال‌زایی خوب در شرایطی اتفاق افتاد که کارشناسان تنها انتظار 8000 اشتغال‌زایی جدید را در پنجمین ماه سال داشتند. این اشتغال‌زایی پس از آمار خیره کننده 106 هزار و 500 نفری ماه آوریل صورت می‌گیرد و می‌تواند به تقویت موقعیت دولت این کشور در انتخابات امسال کمک بسیار زیادی کند.

    بخش زیادی از عملکرد موفق بازار کار کانادا به روند مثبت خوداشتغالی بر می‌گردد به گونه‌ای که امسال 61 هزار و500 مورد خود اشتغالی صورت گرفته است.

    سل گواتیری، کارشناس مسائل اقتصادی در مؤسسه " بی ام او کپیتال" گفت: یک عملکرد درخشان دیگر در بازار کار. این عملکرد قطعاً به ما اطمینان بیشتری در خصوص اقتصاد کانادا می‌دهد و می‌تواند نویدبخش آغاز بهار باشد.

    در واکنش به این خبر ارزش دلار کانادا در برابر همتای آمریکایی‌اش به بالاترین سطح 7 هفته اخیر رسید و هر دلار آمریکا به 1.3302 دلار کانادا کاهش یافت. آمارهای اخیر مرکز آمار کانادا نشان دهنده آغاز یک روند بهبود نیرومند در اقتصاد این کشور هستند که در سال‌های اخیر با رشد ضعیفی دست و پنجه نرم کرده است.

    با این حال برخی کارشناسان با هشدار نسبت به سهم بالای افراد خود اشتغال هشدار داده‌اند که تداوم این روند باعث خواهد شد تا نرخ بیکاری رفته رفته به حالت صعودی باز گردد.

    به گفته مرکز آمار کانادا طی ماه می 33 هزار و 800 فرد شاغل در بخش دولتی و خصوصی این کشور کار خود را از دست داده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی