عصر بازار

خبری از انتخاب مدیرعامل برای سازمان تامین اجتماعی نیست

عصر اعتبار- با گذشت ۱۵ روز از پایان حکم ۶ ماهه سرپرست سازمان تامین اجتماعی اما هنوز وزیر رفاه مدیرعامل این سازمان را معرفی نکرده است.

خبری از انتخاب مدیرعامل برای سازمان تامین اجتماعی نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، حکم سرپرستی محمدحسن زدا برای سازمان تأمین اجتماعی سوم دی ماه سال 97 از سوی محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی صادر شد و بر اساس قانون دو دوره سه ماهه یک سازمان می‌تواند با سرپرست اداره شود و بعد از گذشت 6 ماه فعالیت سرپرست غیر قانونی است.

    سازمان تأمین اجتماعی با بیش از 42 میلیون جمعیت هدف بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور است و کارشناسان معتقدند هرچه سریع‌تر باید تکلیف مدیر عامل آن مشخص شود اما متأسفانه به رغم هشدار کارشناسان و متخصصان نسبت به این موضوع؛ دو هفته از اتمام دوره سرپرستی زدا در این سازمان می‌گذرد ولی وزیر رفاه مدیرعامل را مشخص نکرده است.

    گزینه‌های مختلفی تاکنون برای پست مدیرعاملی سازمان تأمین اجتماعی مطرح شده‌اند اما هنوز هیچیک مورد تأیید قرار نگرفته و رسماً اعلام نشده‌اند. فرد مورد نظر در نهایت باید ابتدا به تأیید هیأت امنای سازمان برسد و سپس برای تأیید نهایی به رئیس جمهور اعلام شود.

    یک منبع آگاه  گفت: دوره حکم سرپرستی به پایان رسیده و فعالیت محمد حسن زدا در این سازمان غیر قانونی است و باید تکلیف مدیرعامل تا کنون مشخص می‌شد چرا که این سازمان بیمه شدگان زیادی را تحت پوشش دارد و خدمات گوناگون درمانی و بیمه‌ای ارائه می‌کند و بلاتکلیفی مدیرعامل می‌تواند به این خدمات خدشه وارد کند.

    وی گفت: تاکنون گزینه‌های متعددی برای مدیرعاملی سازمان تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند اما برخی از این افراد مورد تأیید قرار نگرفته و حذف شده‌اند.

    وی با اشاره به اینکه هنوز جلسه هیأت امنا برای بررسی گزینه‌های مطرح تشکیل نشده است، اظهار داشت: ابتدا باید جلسه تشکیل در آن جلسه فرد مورد نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تأیید اعضای هیأت امنا قرار گیرد و سپس اعلام نهایی شود.

    به گفته وی، زمان جلسه هیأت امنا هنوز مشخص و اعلام نشده است.

    وی افزود: با توجه به اینکه دو روز دیگر محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ژنو سفر می‌کند اگر تکلیف مدیرعامل تأمین اجتماعی طی امروز و فردا مشخص نشود انتخاب مدیر عامل رسماً به دو هفته بعد موکول خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو