عصر بازار

احتمال جایگزینی یورو با ارز موازی توسط ایتالیا

عصر اعتبار- با تشدید اختلافات بین ایتالیا و سایر اعضای یورو، برخی منابع از بررسی امکان معرفی ارز موازی یورو توسط این کشور خبر می‌دهند.

احتمال جایگزینی یورو با ارز موازی توسط ایتالیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مساله بحران ایتالیا بر خلاف یونان واسپانیا به یک راهکار مسالمت آمیز نرسیده است و اختلاف شدید بین ایتالیا با سایر اعضای منطقه یورو و به ویژه آلمان و فرانسه باعث شده است تا این دو کشور ایتالیا را به جریمه تهدید کنند. کمیسیون اروپا ماه گذشته و با فشار فرانسه و آلمان، ایتالیا را به جریمه سه میلیارد یورویی در صورت رعایت نکردن قوانین بودجه‌ای اتحادیه اروپا تهدید کرد.

    متئو سالوینی، معاون نخست وزیر ایتالیا که نماینده حزب راست افراطی در دولت ائتلافی این کشور نیز هست در مصاحبه‌ای وعده داد تمام انرژی خود را برای مقابله با آنچه که وی آن را قوانین ناعادلانه اروپایی خواند به کار خواهد بست. وی که حزبش 40 درصد کرسی‌های ایتالیا در مجلس اروپا را به دست آورده است به رهبران اروپایی گفت کشور را به زانو در نخواهد آورد.

    کلاودیا بورگی، رئیس کمیته بودجه مجلس ایتالیا با تهدیدآمیز دانستن لحن مقامات اروپا گفت: ما یونان نیستیم. تعهد زیادی به بودجه اروپایی داریم و مازاد بودجه و تجارت داریم ما از هیچکس هیچ چیزی نیاز نداریم و وضعمان از فرانسه بهتر است.

    اخبار برنامه‌ریزی ایتالیا برای راه اندازی ارز موازی یورو واکنش زیادی را در بین اروپایی‌ها بر انگیخته است. بانک مرکزی آلمان نسبت به تضعیف شدید یورو در صورت ترک این منطقه توسط ایتالیا هشدار داده است. دولت ائتلافی ایتالیا اخیراً پیش نویسی برای فراهم شدن مقدمات لازم برای ایجاد ارز موازی یورو را به مجلس ایتالیا فرستاده است. برخی از مقامات افراطی ایتالیا حتی این را نیز کافی ندانسته و خواهان خروج کامل ایتالیا از یورو هستند.

    صندوق بین المللی پول به ایتالیا هشدار داده است که راه اندازی ارز مجزا از یورو و چاپ بی حساب پول می‌تواند باعث شود بدهی ایتالیابه سرعت از یک تریلیون یورو نیز عبور کند. آلمان که 481 میلیارد دلار به ایتالیا منابع مالی قرض داده است به شدت از تقاضای اخیر ایتالیا برای بخشش بدهی‌هایش خشمگین است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو