عصر بازار

۹میلیارد دلار از منابع ارزی کشور چه شد؟

عصر اعتبار- رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس گفت: بانک مرکزی باید پاسخگو باشد که سرمایه و پول بیت المال که به مبلغ ۱۸ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور بود و فقط ۹ میلیارد دلار آن به سامانه‌نیما برگشته است کجا رفته است؟

۹میلیارد دلار از منابع ارزی کشور چه شد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، امیر خجسته؛ رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی در خصوص انتشار دریافت کنندگان ارز دولتی و نیمایی  توسط بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی باید تمام لیست هایی که تا به امروز ارز  دولتی و نیمایی برای کالاهای اساسی گرفتند را منتشر کند ما از سوی فراکسیون نامه‌ای به بانک مرکزی فرستاده و درخواست کردیم ولی متاسفانه هیچ لیستی تحویل ما داده نشده است. ما به دنبال این هستیم که کسانی که با رانت، ارز دولتی و حتی نیمایی گرفته اند و به خارج از کشور بردند  منتشر شود.

    9 میلیارد دلار منابع ارزی کشور کجا رفته است؟
    خجسته ادامه داد: بانک مرکزی باید پاسخگو باشد که سرمایه و پول بیت المال که به مبلغ 18 میلیارد دلار از منابع ارزی کشور بود و فقط 9 میلیارد دلار آن به سامانه‌نیما برگشته است کجا رفته است؟
    وی با بیان اینکه بانک مرکزی در مقابل مجلس مقاومت می‌کند افزود: بانک مرکزی باید به مجلس پاسخ دهد و ما به عنوان فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی به جد دنبال این موضوع هستیم.

    دولت برنامه خاصی برای جنگ اقتصادی ندارد
    در شرایط جنگ اقتصادی دولت برنامه خاصی ندارد و تقسیم بندی ارز دولتی و نیمایی به این معناست دست یک عده دلال را به بازار  باز می‌کنند تا ارز را عرضه و مدیریت کند در حالیکه ارز باید به دست مردم برسد.

    رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری تصریح کرد: در شرایط جنگ اقتصادی دولت برنامه خاصی ندارد و تقسیم بندی ارز دولتی و نیمایی به این معناست دست یک عده دلال را به بازار  باز می‌کنند تا ارز را عرضه و مدیریت کند در حالیکه ارز باید به دست مردم برسد.
    نماینده مردم همدان در مجلس عنوان کرد: دولت باید با برنامه‌ریزی صحیح برای 14 میلیارد دلار اعلام کند که چگونه این مبلغ به دست مردم خواهد رسید دولت باید لیست تمام افرادی که از دولتی و نیمایی دریافت کرده اند را به مجلس ارائه دهد.

    خجسته بیان کرد: چند نرخی بودن ارز باعث سردرگمی در بازار ارز و ورود دلالان به این بازار شده است، دولت نباید در قبال مشکلات مردم سکوت کند قانون‌شکنی ابتدا  از دولت شروع شده و مجلس نیز در قبال سکوت دولت، سکوت کرده است.
    وی افزود: دولت باید بررسی کند که کشورهای دنیا با چه روشی اقتصاد خود را می گرداند دولت باید به صورت کارشناسی مسائل را بررسی کند ولی متاسفانه اینگونه عمل نمی‌کند
    نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به اینکه ایران قوی‌ترین کارشناسان اقتصادی را دارد افزود: متاسفانه از کارشناسان هیچ استفاده ای نمی شود مردم تحت فشارند دولت دولت پاسخگو و باید برای برون رفت از این مشکلات برنامه ارائه دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی