عصر بازار

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

چاره‌ای جز تقلیل هزینه‌های جاری نداریم

پرداخت حقوق کارکنان دولت، نباید حتی یک روز هم تأخیر بیفتد

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: درشرایطی که چاره‌ای جز تقلیل هزینه‌های جاری نداریم، اما در عین حال به تمام مسوولان اجرایی تأکید کرده‌ایم که در پرداخت حقوق کارکنان خدوم دولت، نباید حتی یک روز هم تأخیر بیفتد.

چاره‌ای جز تقلیل هزینه‌های جاری نداریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور،  محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور با توجه به مسوولیت و رسالت تاریخی که در اداره کشور دارد، با تمام محدودیت‌های بودجه‌ای و مضایق منابع مالی و تحریم و بدون نگران‌کردن مردم، وظایف و مأموریت‌های خود را ایفا می کند.

    نوبخت با بیان این مطلب در  اولین نشست روسای سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها درسال جاری افزود : همکاران استانی من توجه داشته باشند که ملاک ارزیابی اینجانب، توان مدیریتی شما است که تا چه میزان در مدیریت و واگذاری طرح‌های عمرانی و اتمام طرح‌های اولویت‌دار نیمه‌تمام توفیق داشته‌ باشید.

    وی تصریح کرد که با توجه به تمام شرایط حساس و تاریخی کشور و مضایق مالی و اقتصادی، راهی جز اولویت بندی برنامه‌ها نداریم.

    نوبخت در ادامه سخنان خود گفت: درشرایطی که چاره‌ای جز تقلیل هزینه‌های جاری نداریم، اما در عین حال به تمام مسوولان اجرایی تأکید کرده‌ایم که در پرداخت حقوق کارکنان خدوم دولت، نباید حتی یک روز هم تأخیر بیفتد.

    نوبخت تصریح کرد که شما اگر حق را بگویید، به شما هجوم خواهند آورد، اما ما بر اساس آموزه های دینی از هجمه‌ها نباید هراس داشته باشیم و واقعیت‌گویی و مستند گویی را همواره باید سر لوحه وظایف و برنامه‌هایمان بدانیم.

    نوبخت در بخشی از سخنان خود در مورد پروژه‌های عمرانی گفت: در حالی که 80 هزار پروژه در دست اجرا داریم، حجم پروژه‌های نیمه‌تمام هم فزونی می‌گیرد، از این رو، درخواست من از همکاران استانی ام این است که هم سند توسعه استان را با جدیت دنبال کنند و هم سند آمایش سرزمین را در برنامه‌ریزی‌ها به دقت لحاظ نمایند و اهداف کمی را با همین محدودیت منابع، هدفمند پی‌گیری و دنبال کنند.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: اقتصاد کشور مجموعه عظیمی از کارهای زیر بنایی اقتصادی است و ما وظیفه داریم بدون محافظه کاری و بدون واهمه از بدگویی‌ها و تخریب‌ها، محکم و استوار به راهمان ادامه دهیم.

    وی افزود: ما همواره نگاه و نگرش کارشناسی را در انجام امور و وظایف مد نظر داریم و به همین دلیل کارهایی که انجام می‌دهیم باید مانا و ماندنی باشند که نمونه آن اتصال دو استان به شبکه ریلی کشور بود که اتفاق افتاد.

    نوبخت در بخشی از سخنان خود با اشاره به روند مذاکرات دو ساله انجام شده با کشور‌های اروپایی و آمریکا و خروج آمریکا از برجام گفت: همان زمان به آقای رییس‌جمهور اطمینان دادیم که با همین منابع و مصارف می توانیم کشور را درسال 1397 به درستی اداره کنیم و اعلام کردیم که جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و چنین هم شد.

    وی تصریح کرد که گاه نگاه کارشناسی سازمان برنامه و بودجه کشور با نگاه برخی از اعضای دولت متفاوت است، اما آقای رییس‌جمهور همواره از نگاه و نگرش این سازمان دفاع کرده و قدردانی نموده ‌اند.

    نوبخت گفت : از 386 هزار میلیارد تومان رقم بودجه سال1397، صددرصد آن محقق شد و در عین حال که توانستیم منابع و مصارف را به درستی مدیریت کنیم، بیش از 54 هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی را هم پرداخت کردیم.

    وی افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان‌های استانی مسوولیت اجتماعی و رسالت تاریخی دارند و ما بسیار مسرور هستیم که این سازمان بازوی توانمندی است که در عین حال نیازهای مدیریتی وزارتخانه‌ها را هم برآورده می‌کند و بدون هیچ نوع محافظه کاری و دلهره، وظایف حساس تاریخی خود را ایفا می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی