عصر بازار

حجم اوراق قرضه دلاری روسیه به کمترین میزان در ۱۲سال گذشته رسید

عصر اعتبار- در ماه آوریل سرمایه‌گذاران خارجی از جمله روسیه حجم اوراق قرضه دولتی دلاری وزارت خزانه‌داری آمریکا تحت مالکیت خود را با سرعت بیشتری کاهش دادند.

حجم اوراق قرضه دلاری روسیه به کمترین میزان در ۱۲سال گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، در ماه آوریل سرمایه‌گذاران خارجی با پیشتازی روسیه به حراج اوراق قرضه دولتی دلاری وزارت خزانه‌داری آمریکا تحت تملک خود سرعت بخشیدند.

    بنا به آمار ارائه شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا در ماه آوریل کشورها و سرمایه‌گذاران دارنده اوراق قرضه دولتی آمریکا 29.5 میلیارد دلار از دارایی‌های خود را فروخته‌اند.

    روسیه در ماه آوریل 1.6 میلیارد دلار از اوراق بدهی دولتی آمریکا تحت مالکیت خود را فروخت.

    حجم این اوراق تحت اختیار بانک مرکزی روسیه در ماه مارس به 13.7 میلیارد دلار و در ماه آوریل به 12.1 میلیارد دلار رسیده است که این حجم کمترین میزان از ماه می سال 2007 تا کنون محسوب می‌شود.

    روسیه در می 2007 معادل 11.8 میلیارد دلار اوراق قرضه دولتی آمریکا را در اختیار داشت.

    در حالی مسکو اوراق بدهی آمریکا تحت اختیار خود را حراج کرده است که زمانی این کشور یکی از بزرگترین دارندگان اوراق بدهی وزارت خزانه‌داری آمریکا در جهان به شمار می‌رفت اما طی سال‌های گذشته به سرعت در حال حراج کردن آنهاست.

    روسیه در ابتدای سال 2018 میلادی 98.9 میلیارد دلار اوراق قرضه دولتی در اختیار داشت که از آن زمان تاکنون 85 درصد این اوراق را به فروش رسانده است. با در نظر گرفتن این واقعیت که حجم اوراق بدهی آمریکا در اختیار روسیه در سال 2010 معادل 170 میلیارد دلار بود به این نتیجه می‌رسیم که این کشور عملا تمام دارایی‌های دلاری خود را فروخته است.

    از سوی دیگر آمار وزارت خزانه‌‌داری آمریکا نشان می‌دهد که چین هم که در حال حاضر بزرگترین دارنده اوراق بدهی دولتی آمریکا در جهان است، در ماه آوریل حجم اوراق خود را به کمترین میزان در دو سال گذشته رسانده است.

    چین در حالی در ماه آوریل حجم اوراق بدهی دولتی آمریکا در اختیار خود را به 1.113 تریلیون دلار رساند که در ماه قبل از آن 1.120 تریلیون دلار اوراق بدهی آمریکا را داشته است.

    ژاپن به عنوان دومین دارنده بزرگ اوراق بدهی دولتی آمریکا نیز در ماه آوریل بخش قابل توجهی از اوراق قرضه خود را فروخته و حجم آن را از 1.078 تریلیون دلار در ماه مارس به 1.064 تریلیون دلار در ماه آوریل کاهش داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی