عصر بازار

پرداخت سنوات معلمان ابهامی ندارد

عصر اعتبار- رئیس آموزش و پرورش عمومی سازمان برنامه و بودجه گفت: اولویت پرداخت سنوات ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومانی معلمان پیش از سایر کارمندان نشان‌ می‌دهد که دولت نگاه ویژه‌ای به فرهیختگان دارد وهیچ ابهامی در این زمینه نیست.

پرداخت سنوات معلمان ابهامی ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، سعید طاهری رئیس آموزش و پرورش عمومی سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این پرسش که در پرداخت حقوق و معوقات معلمان و فرهنگیان همچنین بازنشستگان عمده مسؤولان کشوری وضعیت را منوط به دریافت بودجه از سازمان برنامه و بودجه می‌داند. آیا موردی است که مسؤولان نخواهند با ما اعلام کنند، گفت: هیچ مورد خاص و ابهامی وجود ندارد که مسؤولان نخواهند در مورد آن توضیحات ارائه کنند و ابهامی در مورد آ‌ن وجود داشته باشد.

    وی اضافه کرد: بر اساس تجربه‌های سال گذشته بازنشسته‌های آموزش و پرورش عمدتاً تا پیش از مهر ماه بازنشسته می‌شوند و پس از آغاز سال تحصیلی به ندرت با بازنشستگی آنان موافقت می‌شود. وقتی تعداد دقیق افرادی که تمایل به بازنشستگی دارند مشخص می‌شود تا 2 ماه پس از آن به دلیل محاسبه مرخصی‌های استفاده نشده و مبلغ پاداش در لایحه بودجه سال آینده به مجلس پیشنهاد و تصویب می‌شود که در طول سال پرداخت‌ها انجام خواهد شد.

    رئیس آموزش و پرورش عمومی سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: در این میان دو نکته وجود دارد اول اینکه در سنوات گذشته پاداش‌ها در ماه‌های مختلف سال پرداخت می‌شد، اما از جایی که قشر معلم و فرهنگیان برای ما دارای اولویت هستند، معمولاً سعی کرده‌ایم در ماه‌های ابتدایی پرداخت‌ها انجام شود.

    طاهری با بیان اینکه منابع دولت از نفت و مالیات است، افزود: این منابع در طول سال وصول می‌شود و در ردیف بودجه قرار می‌گیرد. بنابراین مبالغ سنگین 4 تا 5 هزار میلیارد تومانی را که دولت در ماه‌های ابتدایی پرداخت می‌کند، نشان‌دهنده این است که نگاه ویژه‌ای به فرهیختگان دارد که در سنوات گذشته ابتدای سال پرداخت‌های آنان را انجام داده است و سایر ادارات و ... در اولویت‌های بعدی قرار گرفتند.

    وی اظهار کرد: معلمان و فرهنگیان حتی نسبت به افرادی که تحت پوشش وزارت بهداشت قرار دارند، اولویت بیشتری در دریافتی دارند و سال گذشته آموزش و پرورش به عنوان اولین دستگاهی بود که مانده مرخصی و سنوات پایان خدمت کارکنانش پرداخت شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی