عصر بازار

تدوین آیین‌نامه فروش آنلاین طلا

عصر اعتبار- عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی از تدوین آیین‌نامه فروش طلا به صورت آنلاین خبر داد و گفت: با تایید نهایی دادستانی و اتاق اصناف این آیین‌نامه بزودی ابلاغ می‌شود.

تدوین آیین‌نامه فروش آنلاین طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، رضا الفت نسبت درباره اقدامات جدید انجام شده در خصوص سایت‌های فروش آنلاین طلا گفت: دادستانی کل کشور آیین نامه نحوه کارکرد سایت‌های فروش طلا به صورت آنلاین را تدوین کرده و نهادهایی از جمله اتاق اصناف و معاونت فضای مجازی دادستانی در خصوص این آیین نامه با حضور کسب و کارهای فروش آنلاین طلا اعلام نظر کردند و بزودی این آیین نامه در صورت تایید دادستانی به اتاق اصناف و سپس مرکز اصناف می‌رود و در نهایت ابلاغ خواهد شد.

    عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی با بیان اینکه در خصوص فروش آنلاین طلا قرار نیست مجوز جدیدی شکل بگیرد، اظهار داشت: مجوز فروش طلا اصلاح خواهد شد و برای فروش آنلاین نیز آیین نامه ای ایجاد می‌شود تا تضمین‌های لازم برای جلوگیری از ایجاد رخدادهایی مانند سکه ثامن وجود داشته باشد و کسب و کار و مردم متضرر نشوند؛ از جمله دستورالعمل‌ها باید به نحوه فروش طلای امانی، محل نگهداری، نحوه فروش، تضمین و ... اشاره داشت.

    وی افزود: در حال حاضر کسب و کارهای فروش طلا که 5 سایت به صورت قانونی از اتحادیه کسب و کارهای مجازی مجوزهای لازم را دارند از سوی اتحادیه طلا فشار زیادی را تحمل می‌کنند چرا که اتحادیه طلا به دنبال آن است تا فعالیت تمامی کسب و کارها و سایت‌ها در حوزه فروش آنلاین طلا متوقف شود چرا که معتقدند این کسب و کارها ریسک بالا و خطرات زیادی دارند و در همین راستا نیز دستور پلمپ این کسب و کارها را داده‌اند، اما این در حالی است که اقدامات اتحادیه طلا در این زمینه غیر قانونی به شمار می‌رود و دلیل آن نیز عدم ممنوعیت فروش طلا در فضای مجازی از سوی دستگاه‌های قضایی و نظارتی است و کسب و کارها در حال مقاومت در برابر فشارها هستند.

    عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی خاطر نشان کرد: تمامی سایت‌های دارای مجوز فروش طلا که 5 سایت هستند استانداردهای لازم را دارند و فروشگاه طلا دارند، اما متاسفانه اتحادیه طلا به هیچ عنوان متقاعد نمی‌شود و صرفا به دنبال مسدود سازی این کسب و کارها است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی