عصر بازار

جزئیات تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به مددجویان کمیته امداد

عصر اعتبار- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: امسال سقف تسهیلات کمیته امداد به مددجویان کارآفرین به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است و از هفته آینده پرداخت می‌شود.

جزئیات تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به مددجویان کمیته امداد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، حجت‌الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در خصوص جزئیات تسهیلات 50 میلیون تومانی به مددجویان کمیته امداد گفت: سقف تسهیلات امسال 50 میلیون تومان است و از سه محل تسهیلات به مددجویان کمیته امداد پرداخت می‌شود.

    وی ادامه داد: یک محل تسهیلات بانکی است که در تبصره 16 قانون بودجه کل کشور به شبکه بانکی تکلیف شده است و امسال 3500 میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود.

    معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اظهار داشت: دومین محل تسهیلات اشتغال پایدار روستائیان و عشایر است که دو سال پیش به تصویب رسید و 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی پرداخت شد که از آن محل 2500 میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافت که تاکنون 500 میلیارد تومان آن محقق شده است.

    عبدالملکی خاطرنشان کرد: 2000 میلیارد تومان نیز امسال باید از این محل دریافت کنیم.

    وی افزود: محل سوم تسهیلات قرض‌الحسنه نیز منابع صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت است که زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می‌کند.

    معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سقف تسهیلات بانکی چه مقدار است، گفت: سقف تسهیلات را شورای پول و اعتبار مشخص می‌کند و بر اساس جلساتی که داشته‌ایم در حال حاضر سقف تسهیلات از 20 به 50 میلیون تومان افزایش یافته است و به تایید بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار کشور نیز رسیده است و از هفته آینده تسیهلات 50 میلیون تومانی به مددجویان کارآفرین کمیته امداد پرداخت می‌شود.

    عبدالملکی گفت: تسهیلات پایدار روستائیان و عشایر نیز از ابتدا سقف آن 50 میلیون تومان بود و سال گذشته نیز تسهیلات 50 میلیون تومانی پرداخت کردیم.

    معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: صندوق امداد ولایت نیز سقف اعتبار آن 30 میلیون تومان بود و امیدواریم با تایید بانک مرکزی به 50 میلیون تومان افزایش یابد.

    عبدالملکی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه تعداد مددجویان مستعد اشتغال کمیته امداد چه میزان است، گفت: بیش از 800 هزار نفر مستعد اشتغال در کمیته امداد امام خمینی داریم که در 4 رده دسته‌بندی می‌شوند.

    وی یادآور شد: ما بر اساس طرح‌هایی که مددجویان کمیته امداد ارائه می‌دهند، سقف تسهیلات را برای آنها مشخص می‌کنیم که این تسهیلات تا 50 میلیون تومان است.

    معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اظهار داشت: اگر از محل تسهیلات بانکی اختصاص یابد، 4 درصد کارمزد دارد و 60 ماهه پرداخت خواهد شد، ولی اگر از محل تسهیلات صندوق امداد ولایت باشد، سود آن صفر درصد است.

    عبدالملکی گفت: افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند می‌توانند با مراجعه به ادارات کمیته امداد در شهرستان‌ها نسبت به درخواست اشتغال اقدام کنند و یک مشاوره شغلی به این افراد داده خواهد شد و آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را خواهند دید.

    وی گفت: ما معتقدیم پول و تسهیلات به تنهایی نمی‌تواند  اشتغال ایجاد کند و سال گذشته نیز یک‌سوم اشتغال کشور را ایجاد کردیم.

    معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اظهار داشت: امسال نیز 6000 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال‌زایی در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم تا آخر امسال 200 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی