عصر بازار

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد:

مردم ۲۸۴ میلیارد تومان برای ساخت مسکن به مناطق سیل زده کمک کردند

عصر اعتبار- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مردم در پی وقوع حادثه سیل در بسیاری از مناطق کشورمان در ابتدای سال جاری، ۲۸۴ میلیارد تومان برای ساخت، تعمیر و بازسازی مناطق سیل زده کمک کرده‌اند.

مردم ۲۸۴ میلیارد تومان برای ساخت مسکن به مناطق سیل زده کمک کردند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علیرضا عسگریان  با اشاره به اینکه هم اکنون برخی از دستگاه‌های دولتی، دانشگاه‌ها و خیرین برای کمک به ساخت مسکن در مناطق سیل زده اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: با روند موجود و استقبال مردم برای کمک به این مناطق پیش بینی می‌کنیم، این رقم به بیش از 300 میلیارد تومان برسد.

    وی با بیان اینکه از این میزان کمک‌های مردمی 75 میلیارد تومان به صورت نقدی جمع آوری شده و مابقی در قالب کمک‌های غیرنقدی است، گفت: تفاهم نامه وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی با کمیته امداد نیز برای ساخت به ترتیب 2 هزار و 1200 واحد مسکونی آماده امضا شده است.

    معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: در مجموع کمک‌های نقدی جمع آوری شده 2.26 درصد و کمک‌های غیرنقدی 8.73 درصد است.

    در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم سابقه از ابتدای سال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب غربی کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شده است و در این میان، استان های گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند. ‌

    وی با اشاره به اینکه هموطنان همچنین در زلزله غرب کشور طی حدود 2 سال 150 میلیارد تومان به صورت نقد و غیرنقدی به مردم این خطه کمک کردند، تصریح کرد: این مهم در حالی است که کمک‌های نقدی مردمی جمع آوری شده در زلزله سال 96 غرب کشور 11 درصد و غیرنقدی 89 درصد بوده است که افزایش کمک‌های مردمی در سیل اخیر نشانگر درست عمل کردن کمیته امداد در قبال انجام تعهدات خود بوده که منجر به افزایش اعتماد مردم شده است.

    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب استان کرمانشاه رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم به جای گذاشت.

    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و بر اساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

    عسگریان با بیان اینکه پس از حادثه سیل امسال ساخت و تعمیر 25 هزار واحد مسکونی این مناطق به عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار شده است، افزود: از این تعداد 10 هزار واحد برای احداث و 15 هزار واحد نیز در قالب تعمیرات و بازسازی است.

    وی اظهار داشت: از تعداد 10 هزار ساخت واحد مسکونی 2500 واحد در مناطق روستایی و 7500 واحد نیز در مناطق شهری به انجام خواهد رسید.

    عسگریان با اشاره به اینکه در هر منطقه‌ای که مجوز ساخت صادر شود، عملیات ساخت سریع انجام خواهد شد، گفت: هم اکنون تعدادی از منازل مسکونی در منطقه سیمرغ و آق قلا در منطقه سیل زده شمال کشور ساخته شده است.

    به گفته وی، با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته و در صورت صدور به موقع مجوز ساخت، تا پایان سال جاری عملیات ساخت و بازسازی 25 هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده به اجرایی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی