عصر بازار

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

۱۳۳۰۰ میلیارد تومان منابع به بانک‌ها ابلاغ شد

عصر اعتبار- معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سال گذشته مبلغی بالغ بر ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع به بانک‌ها ابلاغ شده است، گفت: تاکنون بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ در مناطق سیل زده صرف شد.

۱۳۳۰۰ میلیارد تومان منابع به بانک‌ها ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی منصوری معاون وزیر کار شامگاه پنجشنبه در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال شهرستان گلپایگان، اظهار داشت: طی یک سال گذشته مبلغی بالغ بر 13 هزار و 300 میلیارد تومان منابع به بانک‌ها ابلاغ شده است.

    وی با بیان اینکه از این میزان 13 هزار و 750 میلیارد تومان آن مربوط به نهاد‌های حمایتی بوده است، گفت: مبلغی بالغ بر 600 میلیارد تومان آن هم در مناطق سیل زده صرف شد.

    معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 9 هزار و 500 میلیارد تومان اکنون در اختیار داریم که نزدیک به 8 هزار میلیارد تومان آن را بانک‌ها پرداخت کردند، عنوان کرد: برای اینکه اثربخشی این تسهیلات افزایش یابد دو برنامه را هم زمان دستور کار قرار دادیم که یکی از آن برنامه توسعه اشتغال مناطق روستایی است.

    وی افزود: برنامه دیگر هم نظارت دقیق بر دستاورد‌های این برنامه است تا بتوانیم به هدف اشتغال برسیم.

    منصوری از ایجاد سامانه اشتغال ایرانیان، با هدف سیاست‌گذاری دقیق در حوزه کار و اشتغال کشور خبر داد و گفت: فعالیت این سامانه با هدف روشن سازی افراد در سن اشتغال و کار کشور و تعیین کد شغلی برای آنان است، طبق این آمار مشخص می‌شود فردی که در جمعیت فعال قرار دارد شاغل است یا بیکار و اگر شاغل است در چه رشته‌ای فعال است.

    وی همچنین در رابطه با لزوم سرعت عمل و شفافیت در پرداخت تسهیلات، گفت: بانک‌ها باید به جای منفعل عمل کردن به سمت سرمایه گذاری پیش روند.

    معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: تثبیت اشتغال موجود، ایجاد اشتغال در رشته‌ها و فعالیت‌هایی که در دوره جاری ظرفیت اشتغال دارند و اشتغال حمایتی از جمله اهدافی هستند که در این دوره دنبال می‌کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی