عصر بازار

اعمال سیاست‌های تشویقی برای بهبود پرداخت وام ازدواج

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعمال سیاست‌های تشویقی از سوی بانک مرکزی برای بانک‌ها را زمینه‌ساز بهبود روند پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج دانست.

اعمال سیاست‌های تشویقی برای بهبود پرداخت وام ازدواج
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سیدمهدی فرشادان با تاکید بر ضرورت نظارت بانک مرکزی بر عملکرد بانک ها در خصوص ارایه تسهیلات ازدواج، گفت: بانک ها باید مصوبه مجلس و ابلاغیه رسمی بانک مرکزی را در خصوص ارایه تسهیلات رعایت کنند.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: ارایه تسهیلات ازدواج با یک ضامن و سفته باید صورت بگیرد. همچنین با توجه به اینکه متقاضیان دریافت وام ازدواج عمدتا اقشار ضعیف جامعه بوده و پیدا کردن ضامن کارمند هم برای آنها سخت است، دولت می تواند با قرار دادن حساب سرپرست خانوار به عنوان ضمانت به ارایه تسهیلات اقدام کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به ابلاغیه بانک مرکزی به بانک ها در پی مصوبه مجلس در خصوص وام ازدواج، افزود: این ابلاغیه در راستای ایجاد هماهنگی میان بانک ها در این موضوع بوده و بانک مرکزی گام تعاملی مناسبی با مجلس برداشته است.

    عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بانک مرکزی می تواند با سیاست های تشویقی نیز بانک ها را به ارایه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج رهنمون کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی