عصر بازار

نماینده تهران در مجلس در بازدید از شعبه ۳۳ تامین‌ اجتماعی غرب تهران:

مطالبات تامین اجتماعی را با جدیت پیگیری می‌کنیم

عصر اعتبار- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیگیری مطالبات سازمان از دولت اشاره کرد و گفت: با جدیت به دنبال وصول مطالبات سازمان هستیم و یکی از اهداف ما در مجلس وصول این مطالبات براساس نرخ روز است.

مطالبات تامین اجتماعی را با جدیت پیگیری می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدرضا بادامچیان در بازدید از شعبه ٣٣ تأمین اجتماعی افزود: بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش این سازمان هستند لذا دشواری کار آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست.
    وی با اشاره به توسعه خدمات غیرحضوری توسط سازمان گفت: توسعه دولت الکترونیک یکی از ارکان توسعه جامعه است و خوشبختانه سازمان تأمین‌اجتماعی در این حوزه گام‌های خوبی برداشته اما هنوز اقدامات زیادی در این حوزه باقی مانده است.
    این نماینده مجلس با بیان اینکه جمعیت سالخورده کشور در حال افزایش است، افزود: هرچند سن امید به زندگی در افراد افزایش یافته اما بیشتر سالمندان کشور، 10 سال آخر عمر خود را با انواع بیماری‌های مختلفی مواجه هستند و نیاز به مراقبت‌های درمانی دارند و ناتوان تلقی می‌شوند اما در کشورهای توسعه یافته آنچنان مورد توجه قرار دارند که حتی از سال‌های آخر عمر خود به خوبی می‌توانند استفاده کنند. بنابراین سازمان باید این گروه از افراد را بیشتر مورد توجه قرار دهد و اقدامات و برنامه‌های لازم را برای توانمندی سالخوردگان طرح‌ریزی کند و نمایندگان مجلس نیز در پیاده‌سازی آن کمک خواهند کرد.
    وی با تاکید بر ایجاد شفافیت در سازمان‌ها و همچنین نهادهای دولتی افزود: شفافیت در امور باعث جلب اعتماد مخاطبان به سازمانها و نهادها خواهد شد از این‌رو براساس برنامه ششم توسعه، همه ارگان‌ها و افرادی که از بیت‌المال حقوق دریافت می‌کنند باید حقوق دریافتی خود را در سامانه استخدام کشوری ثبت کنند که در حال حاضر تنها قوه‌قضاییه و صدا و سیما نسبت به انجام آن تأخیر کرده‌اند. سازمان تأمین‌اجتماعی نیز می‌تواند با ایجاد این‌گونه شفافیت‌ها، اعتماد و رضایت مخاطبان خود را افزایش دهد.
    وی ادامه داد: طرح سه جانبه گرایی از سوی نمایندگان کانون‌های بازنشستگی و کارگری در مجلس با جدیت در حال پیگیری است و خوشبختانه وزیر رفاه، کار و تعاون در این مورد بسیار مصمم است. وضعیت نابسامان سازمان ناشی از تصمیمات یکطرفه دولت است و امیدواریم با تحقق سه جانبه‌گرایی، همه گروه‌های کارگری‌، کارفرمایی و دولت نقش یکسانی در تصمیمات داشته باشند.
    وی اضافه کرد: در حال حاضر کشور با تحریم مواجه است و در یک جنگ تمام عیار قرار دارد، بنابراین چندین طرح و لایحه برای حمایت از تولید کنندگان در دستور کار مجلس قرار گرفته که یکی از آنها طرح بخشودگی جرایم است.

    ناهید حیدری، مدیرکل تأمین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ، ضمن تبریک به مناسبت هفته تأمین‌اجتماعی، با اشاره به برخورداری بیش از 42 میلیون نفر از جمعیت کشور از پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی، یکی از چشم‌اندازهای مهم سازمان تأمین‌اجتماعی را بر اساس سند راهبردی این سازمان، گسترش نظام آی تی و خدمات الکترونیک سازمان برشمرد.
    وی با بیان اینکه بیش از 3 میلیون و 620 هزار نفر از جمعیت شهر تهران در این اداره‌کل زیر پوشش تأمین‌اجتماعی قرار دارند، افزود: همچنین حدود 325 هزار مستمری‌بگیر اصلی، حدود 120 هزار کارگاه فعال و 250 هزار کارگاه فعال و غیرفعال از خدمات تأمین‌اجتماعی این اداره‌کل برخوردارند.
    مدیرکل تأمین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ اظهار داشت: همچنین در این اداره‌کل 18 هزار کارگر ساختمانی و بیش از 4 هزار نفر قالیباف زیر پوشش تأمین‌اجتماعی هستند و نیز 19 هزار و 850 نفر از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند و خدمات تأمین‌اجتماعی این اداره‌کل از طریق 15 شعبه، 8 شعبه اقماری و 23 کارگزاری به جامعه بیمه‌شده، مستمری‌بگیران و کارفرمایان ارائه می‌شود.
    حیدری با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر سید تقینوربخش، مدیرعامل فقید سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: طرح خدمات غیرحضوری که به عنوان طرح مرحوم دکتر نوربخش از آن یاد می‌شود، یکی از دستاوردهای ماندگاری است که از جانب ایشان در سازمان باقی خواهد ماند.
    وی با اشاره به آدرس سایت خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir اظهار داشت: از طریق خدمات این سایت، دیگر نیازی به صرف وقت شهروندان بیمه شده و کارفرمایان و تردد در کلانشهرهای دارای ترافیک سنگین وجود ندارد. همچنین در این سایت آموزش گام‌به‌گام برای نحوه استفاده از خدمات وجود دارد و علاوه بر آن اطلاع‌رسانی لازم از طریق تلویزیون‌هایی که در سالن‌های انتظار قرار دارند، ارائه می‌شود و نیز در هر یک از شعب، یک باجه آموزش خدمات غیرحضوری برای مراجعه کننده‌ها تعبیه شده است تا استفاده از این‌گونه خدمات در بین مردم نهادینه شود.
    مدیرکل تأمین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ با تاکید بر ارائه خدمات با کیفیت و سرعت توأم با احترام به جامعه هدف بر اساس راهبرد مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، بهره‌مندی از خدمات غیرحضوری از طریق اپلیکیشن موبایل و استقرار میز خدمت در شعب بیمه‌ای را از دیگر امکانات در زمینه تسهیل ارائه خدمات بیان کرد.
    حیدری با بیان اینکه بخشودگی جرایم بیمه‌ای به عنوان ابزار مهمی در راستای رونق تولید است، گفت: بحث بخشودگی جرایم فرصت مجددی را برای کارفرماهایی که به‌دلیل بحران‌ها، تحریم‌ها و نوسانات ارزی دچار آسیب شده‌اند، ایجاد می‌کند تا بتوانند بدهی‌های معوق خود را با مراجعه به شعب و انتخاب شیوه‌های پرداخت، بپردازند. چنان‌چه کارفرمایان بخواهند حق‌بیمه‌های معوق خود را در قالب تقسیط یک ساله بپردازند، از 100 درصد جرایم معاف خواهند بود و چنان‌چه در قالب یک‌ونیم سال تا سقف 36 ماه تقسیط انجام دهند، می‌توانند به ازای هر 6 ماه اضافه، 15 درصد از جرایم را پرداخت و در مدت 36 ماه نیز 50 درصد جرایم را معاف و 50 درصد را پرداخت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی