عصر بازار

ترامپ: کاهش رشد اقتصادی چین به خاطر اقدامات ماست!

عصر اعتبار- رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی عجیب مدعی شد که رشد اقتصادی چین به خاطر نزاع با این کشور کاهش پیدا کرده است.

ترامپ: کاهش رشد اقتصادی چین به خاطر اقدامات ماست!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، پس از آن که دولت چین اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور به پایین‌ترین سطح خود از سال 1992 رسیده است، دونالد ترامپ در اظهاراتی عجیب اعلام کرد که تعرفه‌های آمریکا بر روی محصولات چینی در حال جواب دادن است و جنگ تجاری بین دو کشور باعث شده است تا شرکت‌های چینی متحمل خسارت‌های زیادی شوند.

    دولت چین اعلام کرده است رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال 2019 با 0.2 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه قبل به 6.2 درصد رسیده است. ترامپ در توئیت‌هایی که بلافاصله واکنش‌های زیادی را برانگیخت اعلام کرد اقدامات دولتش چینی‌ها را مجبور خواهد کرد به میز مذاکره بازگردند.

    ترامپ همچنین مدعی شد که تعرفه‌ها باعث شده است تا آمریکا میلیاردها دلار پول از چین بگیرد و این رقم احتمالاً به زودی بیشتر خواهد شد.

    آمریکا در حال حاضر بر واردات کالاهایی به ارزش بیش از 250 میلیارد دلار از چین تعرفه 10 تا 25 درصدی اعمال کرده است و چین نیز در اقدام متقابل، 110 میلیارد دلار از اقلام وارداتی خود از آمریکا را مشمول تعرفه کرده است.

    تروی گریت هام، کارشناس مؤسسه "رویال لاندن است منیجمنت" گفت: متأسفم که این را به تو (ترامپ) می‌گویم اما تعرفه‌ها را نه چین که وارد کنندگان و مصرف کنندگان آمریکایی می‌پردازند. شرایط اقتصادی آمریکا در داخل و خارج حاد است و با کاهش رشد اقتصادی در آمریکا و جهان، بی ثباتی‌ها رو به افزایش است.

    کارشناسان معتقدند که چین با جمعیت 1.3 میلیارد نفری خود، تاب‌آوری بالایی در برابر فشارهای خارجی دارد و بازار داخلی چین پتانسیل رشد عظیمی را در اختیار آن قرار داده است. هم چنین رشد اقتصادی چین در حال حاضر دو برابر رشد اقتصادی آمریکا است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی