عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

بررسی طرح دو فوریتی حذف سود و جریمه مضاعف

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، جلسه فوق العاده کمیسیون متبوع خود برای بررسی طرح دو فوریتی حذف سود مرکب را تشریح کرد.

بررسی طرح دو فوریتی حذف سود و جریمه مضاعف
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، محمدحسین حسین زاده بحرینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست فوق العاده کمیسیون اقتصادی برای بررسی طرح دوفوریتی جزییات طرح الزام بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان، گفت: روز گذشته که دوفوریت این طرح در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، هیات رئیسه اعلام کرد که برای بررسی جزییات به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع می شود، به این دلیل که در نوبت گذشته که موضوع حذف سود مرکب در قالب اصلاحیه قانون بودجه ارائه شده بود، اصلاحیه بودجه باید در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بررسی می شد.

    نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، این بار موضوع حذف سود مرکب هیچ ارتباطی به موضوع بودجه نداشت و تحت عنوان یک ماده واحده مستقل تدوین شده بود و با توجه به اینکه موضوع آن حوزه بانکی بود باید در کمیسیون اقتصادی بررسی می شد.

    هیئت رییسه دو فوریتی بودن طرح مربوط به حذف سود مرکب را به کمیسیون اقتصادی ارجاع داد

    وی با بیان اینکه از نظر ما بررسی طرح دوفوریتی جزییات طرح الزام بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان، در کمیسیون بودجه و یا اقتصادی تفاوتی ندارد، افزود: آقای تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از طراحان طرح بوده و کاملا به آن اشراف دارد.

    حسین زاده بحرینی، تاکید کرد: روز گذشته در پایان زمان اداری اعلام شد که هیئت رییسه این طرح دو فوریتی را به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده است، لذا کمیسیون صبح امروز نشست فوق العاده ای با حضور دستگاه های مختلف برگزار کرد که کلیات آن مورد اتفاق نظر این دستگاه ها بود.

    روز یکشنبه هفته آینده جلسه نهایی کمیسیون درباره طرح دوفوریتی تشکیل می شود

    وی با اشاره به ارائه پیشنهاداتی در مورد جزئیات طرح دوفوریتی جزییات طرح الزام بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان، ادامه داد: اگر هر یک از این پیشنهادات تصویب شود، می تواند برخی از بندهای ماده واحده این طرح را تغییر دهد.

    رئیس کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قرار بر این شد که روز یکشنبه هفته آینده جلسه نهایی کمیسیون درباره طرح دوفوریتی جزییات طرح الزام بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان تشکیل شود، تصریح کرد: مقرر شده از امروز تا یکشنبه کمیته پولی و بانکی جزئیات این طرح را مورد بررسی قراردهد که بر این اساس بعدازظهر امروز نخستین جلسه این کمیته در بانک مرکزی تشکیل می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی