عصر بازار

سرپرست وزارت آموزش‌و پرورش تاکید کرد:

برقراری آرامش در صندوق ذخیره فرهنگیان

عصر اعتبار- سرپرست وزارت آموزش‌و پرورش تاکید کرد که فعالیت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در آرامش پیگیری می‌شود.

برقراری آرامش در صندوق ذخیره فرهنگیان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، سید جواد حسینی در آئین گرامیداشت یکصدمین سال تأسیس آموزش‌وپرورش آباده استان فارس با اشاره به فعالیت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان و ایجاد آرامش در این صندوق گفت: این صندوق توانسته از میانگین پرداختی 2 میلیون تومان به فرهنگیان عضو به میانگین نزدیک به 20 میلیون تومان در سال جاری برسد. هم‌اکنون صندوق ذخیره فرهنگیان بالغ بر 16 هزار میلیارد تومان املاک دارد که باید سهم فرهنگیان از ارزش افزوده این املاک نیز پرداخت شود. همچنین فرهنگیان در سهام کارخانه‌های در دست تأسیس این صندوق که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند شریک باشند.

    سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیشینه آموزش و پرورش کشور، گفت: در انتخاب نام برای این وزارتخانه اشتباه راهبردی صورت گرفته؛ چراکه در این عنوان آموزش و پرورش از هم تفکیک شده است. براساس این نام، بخشی از نیروهای ما به کار آموزش و بخشی نیز به کار پرورش مشغول‌ند و برای اصلاح نظام تعلیم و تربیت باید ابتدا از نام آن شروع کرد. براساس آموزه‌های دینی باید تربیت در اولویت باشد و بر همین اساس در سند تحول بنیادین، معلم فکور اثرگذار کسی است که تربیت‌محورانه، فرایند یاددهی و یادگیری را به پیش ببرد.

    حسینی با اشاره به نقش مربیان پرورشی در این فرایند بیان داشت: مربی پرورشی باید مدیریت تربیتی را بر عهده داشته باشد و با ایجاد هماهنگی بین همه عوامل مدرسه همچون معلم و منابع آموزشی، زمینه تحقق تربیت را فراهم کند.

    وی نتیجه نبود مدیریت تربیتی را تک‌سونگری به تعلیم و تربیت و تربیت تک‌ساحتی عنوان و اضافه کرد: با اعتراف به این کاستی‌ها می‌توان برای تحول در نظام تعلیم و تربیت گام برداشت.  جوهره اساسی سند تحول بنیادین به‌عنوان میثاق دینی و ملی ما که مورد مطالبه رهبر انقلاب و سایر مسئولان و به‌ویژه فرهنگیان است، رفع عارضه تک‌ساحتی و تحقق تربیت تمام‌ساحتی است و تمام تلاش ما نیز تحقق این مهم است. تمام تلاش ما این است تا چرخش‌های تحول‌آفرین در نظام تعلیم‌وتربیت صورت گیرد و به جامعه بگوییم که موقعیت‌های مختلف یادگیری را باید هم درون و هم بیرون مدرسه خلق کرد تا کار تعلیم و تربیت، دانش‌آموز محورانه و تقاضامحورانه پیش برود.

    سرپرست وزارت آموزش‌و پرورش گفت: عنصر اساسی نظام تعلیم و تربیت معلمان فکور است و باور من این است که توان هیچ قشری بالاتر از معلم نیست.

    وی اجرای متوازن سند تحول بنیادین را به‌عنوان مهم‌ترین برنامه خود در وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد و گفت: براساس سند تحول بنیادین باید بزرگ‌ترین جایگاه‌ها را به معلم داد که هم‌اکنون نیز این‌گونه است. با تلاش دولت و مجلس بودجه آموزش‌وپرورش از 15 هزار میلیارد تومان در سال 92، به 50 هزار میلیارد تومان در سال 98 رسیده، به‌نحوی‌که سهم 9 درصدی ما به بیش از 13 درصد رسیده و این در حالی است که نیاز آموزش‌وپرورش بیش از این‌هاست.

    حسینی با بیان اینکه در نظام جهانی، آموزشی و پرورشی می‌تواند تأمین کیفیت کند که حداقل 20 تا 25 درصد سهم اعتبارات کشور و ملی را به خود اختصاص دهد، گفت: هدف‌گذاری ما رسیدن به سهمیه 25 درصدی طی برنامه ششم، هفتم و هشتم با همکاری دولت و مجلس است و کنار آن توسعه مشارکت‌ها نیز مهم است که لایحه نظام‌نامه تعامل کل وزارتخانه‌ها و بخش عمومی با وزارت آموزش‌وپرورش در دست تهیه است.

    سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید بر لزوم مدیریت بر منابع و مصارف، عنوان کرد: مدیریت ساعات کلاس درس و برنامه‌های مدرسه در قالب برنامه بوم، اجرای برنامه طرح تعالی مدیریت و طرح تدبیر می‌تواند موجب ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت شود.

    وی با مقایسه میانگین سرانه فضاهای آموزشی استان و شهرستان آباده با میانگین کشوری وضعیت موجود را مطلوب توصیف کرد و عنوان داشت: با توجه به اینکه عمر یک‌سوم فضاهای آموزشی این شهرستان بین 40 تا 60 سال است، بهسازی و مقاوم‌سازی آن‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

    حسینی از برنامه خود برای ساخت 31 مرکز فرهنگی رفاهی ویژه فرهنگیان استان‌های مختلف در محدوده تجاری ثامن مشهد سخن گفت و ابراز داشت: با توجه به تغییر کاربری بافت مسکونی محدوده ثامن مشهد به تجاری و نداشتن دانش‌آموز در این فضاها از این ظرفیت برای تقویت برنامه‌های رفاهی فرهنگیان بهره خواهیم گرفت.

    همچنین در این مراسم از تمبر یادبود یکصدمین سال تأسیس آموزش‌و پرورش آباده رونمایی شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو