عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

ایجاد پیام‌رسان بانکی مستقل از سوئیفت اقدامی مثبت و روبه جلو است

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره طرح مجلس درباره پیمان پولی و پیام رسان بانکی جایگزین سوئیفت گفت: تقویت پیمان‌های پولی در وضعیت فعلی کشور کمک بسیاری به مراودات بانکی کشور می‌کند. ایجاد پیام رسان مستقل از سوئیفت نیز قطعا مثبت و روبه جلو است.

ایجاد پیام‌رسان بانکی مستقل از سوئیفت اقدامی مثبت و روبه جلو است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، سید فرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره طرح مجلس درباره پیمان پولی و پیام رسان بانکی جایگزین سوئیفت که بررسی آن در دستور کار این هفته مجلس قرار دارد، گفت: تقویت پیمان‌های پولی در وضعیت فعلی کشور کمک بسیاری به مراودات بانکی کشور می‌کند. در سال‌های گذشته به این موضوع پرداخته شده و حتی قوانینی هم درخصوص آن وجود دارد ولی متاسفانه اجرایی و عملیاتی نشده است.

    وی ادامه داد: پیمان‌های پولی معمولاْ به صورت مشارکتی و دوطرفه است. یک طرف آن شبکه بانکی ایران و طرف دیگر شبکه بانکی کشورهای دیگر است. در وضعیت فعلی متاسفانه کشورهای دیگر به دلیل تحریم‌ها به سمت ایران نمی‌آیند. برای این مسئله هم باید راه‌حلی پیدا کرد. بانک مرکزی درحال تلاش برای مجاب کردن کشورهای همسایه جهت انعقاد قرارداد با ایران است.

    نماینده مردم تهران درباره ایجاد پیام رسان بانکی ایرانی مستقل از شبکه جهانی سوئیفت که از بخش‌های دیگر طرح مذکور است، گفت: ایجاد پیام رسان مستقل از سوئیفت قطعا مثبت و روبه جلو است. این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد پیمان‌های پولی زیادی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی