عصر بازار

اذعان سیاستمدار آلمانی به زیان کشورش از تحریم ها علیه روسیه

عصر اعتبار- رئیس کمیته اقتصادی باندستگ آلمان گفت:« تحریم های غرب علیه روسیه هیچ تاثیری نداشته اند، ۵ سال است اجرا می شوند ولی سیاست روسیه هیچ تغییری نکرده است».

اذعان سیاستمدار آلمانی به زیان کشورش از تحریم ها علیه روسیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، تحریم های اقتصادی غرب علیه روسیه « دارویی اشتباه » است چون نتیجه مورد انتظار را نداشته است.

    کلاوس ارنست، رئیس کمیته اقتصادی باندستگ آلمان گفت:« این تحریم‌ها هیچ تاثیری نداشته اند،  5 سال است  اجرا می شوند ولی سیاست روسیه هیچ تغییری نکرده است».

    وی توضیح داد:« اگر دارویی تجویز می کنید و متوجه می شوید تاثیری ندارد و در عوض مضر است مخصوصاً برای شرکت های آلمانی،  باید به این فکر بیفتید که شاید این دارو اشتباه بوده است».

    این سیاستمدار آلمانی اشاره کرد تحریم ها باعث شده روسیه به چین روی بیاورد. این دو کشور در حال تقویت قابل توجه روابط تجاری خود هستند.

    در این بین تجارت بین آلمان و روسیه کاهش یافته است و مشکل اصلی همین است. پیامدهای تحریم های اقتصادی بیشتر در شرق آلمان حس می‌شوند تا غرب.

    وی گفت:« روسیه سعی می کند چین را جایگزین اروپا کند. یک اروپای قوی بدون روسیه ممکن نیست .  تکرار می کنم غیر ممکن است».

    ارنست اشاره کرد روسیه و اتحادیه اروپا باید همکاری بیشتری با هم داشته باشند.

    روابط بین روسیه و کشورهای غربی طی پنج سال گذشته پس از وضع تحریم‌های اقتصادی توسط واشنگتن و به حمایت بروکسل ، به شدت کاهش یافته است.

    سیاستمداران اروپا بارها خواستار لغو اقدامات تنبیهی شده اند چون این تحریم ها به شدت جلوی تجارت و رشد اقتصادی را میگیرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی