عصر بازار

اروپا یقه غول تجارت اینترنتی دنیا را می‌گیرد!

عصر اعتبار- بازرسان ضد انحصار اتحادیه اروپا به سراغ غول تجارت اینترنتی دنیا می‌روند تا اتهام ایجاد انحصار را بررسی کنند.

اروپا یقه غول تجارت اینترنتی دنیا را می‌گیرد!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، بازرسان ویژه اتحادیهٔ اروپا شرکت آمازون را زیر نظر خواهند گرفت تا ببینند آیا فعالیت‌های این غول خرید و فروش اینترنتی قوانین ضدانحصارِ این اتحادیه را زیر پا می‌گذارد یا خیر.

    کمیسیون اروپا روز چهارشنبه اعلام کرده بود که این تحقیقات بر قراردادهای آمازون با فروشندگان ثانویه متمرکز است. قراردادهایی که با استفاده از داده‌های فروشنده و مشتری، این دو را با هم در ارتباط قرار می‌دهد و در واقع میان آنها واسطه می‌شود.

    کارشناسان اتحادیه اروپا همچنین می خواهند دریابند آیا ساز و کار گزینه buy box آمازون برای آنکه مشتری، یک فروشنده را به فروشندهٔ دیگری روی این وبسایت ترجیح بدهد منصفانه هست یا نه.

    آمازون در واکنش به این تصمیم اعلام کرد که با بازرسان ویژه ضدانحصار که از سوی اتحادیه اروپا می‌آیند به شکل کامل همکاری خواهد کرد.

    بسیاری از شرکت‌های رقیب غول‌های اینترنتی نظیر آمازون، گوگل و فیسبوک و نیز شماری از پژوهشگران به چگونگی فعالیت این شرکت‌ها و به‌ویژه استفادهٔ آنها از اطلاعات فروشندگان و کاربران به منظور تقویت بازار خود، اعتراض کرده‌اند؛ اعتراض‌هایی که پای بازرسان ضدانحصار را به این شرکت‌ها باز کرده است.

    اتحادیهٔ اروپا قانونا می‌تواند شرکت‌های متخلف را تا سقف 10 درصد از گردش مالی سالانهٔ آنها جریمه کند.

    اتحادیه اروپا همواره با وضع قوانین سفت و سخت تلاش می‌کند تا جلوی انحصار شرکت‌های تجاری در بازار را به منظور فراهم آوردن شرایط رقابت کامل بگیرد

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی