عصر بازار

وزیر اقتصاد:

تحقق اقتصاد دیجیتال تا پایان دوره دولت دوازدهم

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد گفت: تلاش ما این است که تا پایان دوره دولت دوازدهم روند اجرای اقتصاد دیجیتال به طور کامل طی شود و به سمت اقتصاد هوشمند برویم.

تحقق اقتصاد دیجیتال تا پایان دوره دولت دوازدهم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، فرهاد دژپسند در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت کار و اقتصاد در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ با بیان اینکه در برنامه‌ای که من به مجلس و رییس جمهور ارائه دادم بر اقتصاد هوشمند تاکید زیادی داشته است، افزود: در اقتصاد هوشمند باید در بسیاری از مولفه‌ها قدم را فراتر بگذاریم و به مالیات هوشمند، نظام بیمه‌ای هوشمند و بانکداری هوشمند بپردازیم.

    وی ادامه داد: لازم است برای افزایش درآمدهای مالیاتی هم پایه‌های مالیاتی افزایش یابد و هم راه‌های فرار مالیاتی را مسدود کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه شرایط موجود به هیچ وجه راضی کننده نیست، افزود: توافق همکاری ما با وزارت کار در سطح مالیات باقی نمی‌ماند و سایر بخش‌ها را نیز شامل خواهد بود ضمن اینکه اجرای آن‌ها را نیز به سرعت پیش خواهیم برد.

    دژپسند در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه با راه‌اندازی این سامانه، کاغذ از مکاتبات اداری تا سطح زیادی حذف می‌شود، افزود: این امر می‌تواند به حفظ جنگل‌ها در کشور کمک کند و با صرفه‌جویی، دو میلیون کاغذ را به همراه داشته باشد.

    وزیر اقتصاد ادامه داد: حذف روابط چهره به چهره و تاثیر بر کاهش ترافیک از دیگر نتایج راه‌اندازی این سامانه خواهد بود.

    با حضور وزیر اقتصاد و وزیر کار سه سامانه مهم اقتصادی در نمایشگاه الکامپ رونمایی شد که شامل شبکه تعاملی تحلیل‌گران جوان اقتصادی، پروژه برون‌سپاری مالیات حمل و نقل و سامانه مالیات املاک می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی