عصر بازار

نرخ بیکاری روسیه به پایین‌ترین سطح تاریخ خود رسید

عصر اعتبار- نرخ بیکاری روسیه با رسیدن به ۴.۴ درصد رکورد جدیدی زد.

نرخ بیکاری روسیه به پایین‌ترین سطح تاریخ خود رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، با تداوم روند کاهش بیکاری در روسیه، شرایط بازار کار این کشور در بهترین وضعیت تاریخ خود قرار دارد به گونه ای که نرخ بیکاری ماه ژوئن با کاهش 0.1 درصدی نسبت به ماه قبل و ایستادن در سطح 4.4 درصدی، رکورد جدیدی را ثبت کرد. متوسط نرخ بیکاری روسیه در بازه زمانی 1992 تا 2019 معادل 7.48 درصد بوده است.

    بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده روسیه مربوط به فوریه 1999 با 14.1 درصد بوده است. تا پایان ماه ژوئن شمار افراد بی کار با 68هزار نفر کاهش به 3.334 میلیون نفر رسیده است و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 209هزار نفر از تعداد بیکاران روسی کاسته شده است.

    به گفته مرکز آمار روسیه، طی این مدت 746 هزار نفر بی‌کار به ثبت رسیده‌اند که حدودا 30هزار نفر کمتر از ماه گذشته است. از طرف دیگر سطح حداقل دستمزدها در مقایسه با ژوئن2018 حدود 2.3 درصد افزایش یافته است و به 49.84 روبل در هر ساعت (حدود 80 سنت) رسیده است.

    هم چنین نرخ تورم نیز مانند نرخ بیکاری در روسیه روندی نزولی را طی کرده است به گونه ای که طبق اعلام مرکز آمار این کشور،   نرخ تورم روسیه  در دوازده ماه منتهی به ژوئن به 4.7 درصد رسیده است که 0.1 درصد کمتر از رقم پیش بینی شده توسط کارشناسان و کمترین نرخ تورم به ثبت رسیده از دسامبر سال گذشته تاکنون است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی