عصر بازار

رییس کل سازمان امور مالیاتی:

پیگیری اجرای نظام نوین مالیاتی

عصر اعتبار- رییس کل سازمان امور مالیاتی بیان داشت: با تکمیل طرح جامع مالیاتی و دریافت اطلاعات کامل مورد نیاز از دستگاه‌های ذیربط، شاهد نظام نوین مالیاتی مبتنی بر عدالت خواهیم بود.

پیگیری اجرای نظام نوین مالیاتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، امید علی پارسا روز یکشنبه 30 تیرماه، با حضور در غرفه سازمان امور مالیاتی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)، ضمن تقدیر از تلاش مدیران و کارکنان سازمان گفت: فناوری های پیشرفته، بستر ایده آلی را برای رصد اطلاعات و پردازش و مدیریت آن فراهم کرده اند; به گونه ای که در نظام های مالیاتی دنیا، امکان فرار مالیاتی، بسیار کاهش یافته است.

    رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، پایانه های فروشگاهی و ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم را از ظرفیت های مهم در اختیار برای دستیابی به ریز داده های مربوط به فعالیت اقتصادی افراد عنوان کرد و گفت: با تکیه بر این ظرفیت ها، جمع آوری و نگهداری اطلاعات واقعی افراد و به دنبال آن تشخیص مالیات و تولید اظهارنامه های قابل اعتماد و باکیفیت میسر و امکان اخذ مالیات متناسب با ثروت، درآمد و مصرف و نهایتا گسترش هر چه بیشتر عدالت مالیاتی فراهم می شود.

    پارسا با بیان اینکه فرارمالیاتی مهمترین چالش نظام مالیاتی است، اظهار داشت: مسدود کردن مفرهای مالیاتی به جز از طریق دستیابی به اطلاعات همه دستگاه های ذیربط در خصوص مبادلات، معاملات، دارایی ها و سرمایه افراد امکان‌پذیر نیست.

    وی ادامه داد: بدیهی است حذف فرار مالیاتی موجب عدالت مالیاتی، تحقق کامل درآمدهای مالیاتی و به تبع آن تامین هزینه‌های جاری و عمرانی و رشد و توسعه همه جانبه کشور می‌شود. رییس کل سازمان امورمالیاتی، طرح جامع مالیاتی را به مثابه دوربین نامحسوسی دانست که همه فعالیت های اقتصادی را رصد می کند و جایی برای انکار باقی نمی گذارد و با حذف پنهان کاری ها، صداقت در اظهارات مودیان را به ارمغان می آورد.

    پارسا با بیان اینکه کشور بایستی از طریق درآمدهای مالیاتی اداره شود، تصریح کرد: اگر درآمدهای مالیاتی نباشد تورم رشد پیدا می کند و این به معنای فشار به طبقه متوسط، حقوق بگیر و بازنشسته است.

    رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور بر ضرورت هوشمندسازی نظام مالیاتی تاکید کرد و گفت: با تکمیل طرح جامع مالیاتی و دریافت اطلاعات کامل مورد نیاز از دستگاه های ذیربط، شاهد نظام نوین مالیاتی مبتنی بر عدالت خواهیم بود.

    وی همچنین بر حمایت همه جانبه از تولید و اشتغال کشور تاکید کرد و گفت: حمایت از تولید باید محدود، مشروط، کاهنده و تضمین دار باشد و صرفا تولید کنندگان واقعی از این حمایت ها بهره مند شود.

    پارسا با بیان اینکه هدف نظام مالیاتی صرفا مالیات ستانی نیست، اظهار داشت: هدف اصلی نظام مالیاتی، شفاف سازی و سلامت اقتصادی کشور است و در یک کلام می توان گفت هدف اصلی نظام مالیاتی، ریل گذاری برای توسعه پایدار کشور است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی