عصر بازار

پیشنهاداتی برای راه‌اندازی کسب‌وکار موفق

عصر اعتبار- یک کارآفرین موفق گفت: برای شروع موفق هر کسب‌وکاری به ایده‌ای با ارزش نیاز داریم که ارزش پیشنهاد به مشتری را داشته و دردی از مردم را دوا کند.

پیشنهاداتی برای راه‌اندازی کسب‌وکار موفق
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رئوف رحیمی  با اشاره به شرایط ورود موفق به بازار کسب‌وکار اظهار کرد: هر فردی برای ورود موفق به بازار کار نیازمند تخصص در زمینه مربوطه است و باید اصول اولیه و مهارت‌های کسب‌وکاری را بداند.

    وی با بیان اینکه افراد قبل از مهارت‌اندوزی باید انگیزه انجام کار را داشته باشند افزود: در مرحله ترویج کلاس‌های آموزشی این دوره که به یاری جهاددانشگاهی و سازمان ورزش و جوانان استان کردستان تدارک دیده شده، بر ایجاد انگیزه در مخاطبان تاکید می‌شود.

    این کارآفرین موفق، وجود بینش ایجاد کسب‌وکار در افراد را ضروری دانست و تصریح کرد: وقتی انگیزه و بینش در فرد به وجود آمد، در مرحله بعدی تولید ایده و تیم‌سازی متناسب با نیاز بازار صورت می‌گیرد.

    وی با اشاره به اینکه تامین منابع مالی و مطالعات امکان‌سنجی در پروسه تبدیل ایده به کسب‌وکار موفق بسیار مهم است خاطرنشان کرد: در فاز چهارم از افراد مستعد و متخصص به صورت تیم در انجام کار استفاده می‌شود و در آخرین فاز باید به برندسازی توجه شود.

    این کارآفرین موفق با تشریح پنج اصل اساسی در زنجیره ارزش گفت: پس از برندسازی، ارائه محصول قابل عرضه، برنامه‌های عرضه و مسئله بازاریابی مطرح است.

    وی با بیان اینکه اعتبارسنجی ایده در چند کانال صورت می‌گیرد و هزینه برای یک ایده بعد از اعتبارسنجی آن صورت می‌گیرد، اظهار کرد: اعتبارسنجی با پاسخ به سه سوال اصلی آیا محصول تولیدی ارزش پیشنهاد به مشتری دارد؟ آیا اگر به بازار معرفی شود مشتری تمایل به صرف هزینه دارد؟ و آیا تیم شما توان فنی اجرای ایده را دارد؟ انجام می‌شود.

    رحیمی با اشاره به اینکه اکوسیستم‌های کارآفرینی بر عملکرد اکوسیستم‌های اجتماعی تاثیر دارند، افزود: کسب‌وکارهای قدیمی در جامعه وجود دارند که پس از گذشت چندین سال همچنان موفق عمل کرده‌اند اما اکنون به به‌روز رسانی نیاز دارند.

    وی با بیان ضرورت وجود عامل سوم توسعه برای اتصال اکوسیستم کارآفرینی و اجتماعی تصریح کرد: دولت به عنوان حامی، سرپرست و تامین‌کننده مالی می تواند این توسعه را در وهله اول، ایجاد و در وهله دوم هدایت توسط پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد می‌تواند این توسعه را محقق کند.

    این کارآفرین موفق با انتقاد از نحوه عملکرد کارگروه اشتغال استان عنوان کرد: این کارگروه به جای کار بر روی مدل‌های مالی بر روی مدل‌های توسعه‌ای سرمایه‌گذاری کند و فقط به دنبال توزیع پول در استان نباشد.

    رحیمی خاطرنشان کرد: یکی از مدل‌های موفق توسعه، مهارت آموزی است که در دو بخش مهارت آموزی تخصصی شغل و مهارت آموزی ایجاد کسب‌وکار انجام می‌شود.

    وی با اشاره به ضرورت وجود دیده‌بانی برای ارزیابی رسیدن تولیدی ها به نقطه سربه‌سر گفت: برای تولید کالا یک سری هزینه می‌شود و در قبال فروش آن یکسری درآمد نیز حاصل می‌شود که رسیدن به سود صفر و به اصطلاح بازاری مایه‌کاری است.

    این کارآفرین موفق یادآور شد: اگر ما بتوانیم تیراژهای تولیدمان را بالا ببریم و بازارهای بزرگ را هدف تولیدات خود قرار دهیم شرکت‌ها می‌توانند زودتر به نقطه سربه‌سر برسند.

    در ادامه این رویداد نوآورانه میلاد فیضی، کارشناس معاونت امور فرهنگی سازمان ورزش و جوانان استان کردستان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه سازمان ورزش و جوانان و جهاددانشگاهی استان کردستان اظهار کرد: این رویدادهای نوآورانه در سه مرحله ترویج، نوآوری و شکوفایی صورت می‌گیرد و اولویت حضور با اعضای سازمان های مردم نهاد زیرمجموعه سازمان ورزش و جوانان است.

    وی با اشاره به اینکه اساتید باتجربه‌ای برای این دوره از کلاس‌ها در نظر گرفته شده است افزود: یکی از هدف‌های اصلی ما برای شرکت کنندگان ترسیم چشم‌اندازی از آینده کاری، تولید ایده و کار در قالب تیم‌هاست.

    کارشناس معاونت امور فرهنگی سازمان ورزش و جوانان استان کردستان تصریح کرد: در این دوره از کلاس ها دو گروه 40 نفری از علاقه‌مندان به فراگیری دانش در حوزه راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید حضور دارند که امیدواریم این افراد بتوانند راه خود را بیابند.

    وی عنوان کرد: با توجه به تفاهم‌نامه سازمان ورزش و جوانان با صندوق کارآفرینی امید، درصورت وجود ایده تجاری و رساندن آن به اشتغالزایی تا سقف ١00 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با چند ماه تنفس پرداخت می‌شود و برای اعضای سازمان‌های مردم نهاد که ایده‌شان به طرح اشتغالزایی بینجامد 50 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌شود.

    رضا باقری نژاد، معاون اشتغال جهاددانشگاهی استان کردستان با اشاره به ضرورت توجه مسئولان استانی به پتانسیل جوانان در زمینه های مختلف خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای نوآورانه به صورت منسجم در سراسر استان اجرا شود و ادارات و ارگان‌های متفاوت جزیره‌ای عمل نکنند.

    وی گفت: با حمایت های مالی سازمان ورزش و جوانان استان کردستان 40 رویداد یک یا چند روزه در مدت هفت ماهه اخیر برگزار شده که در پایان جشنواره‌ای استارت‌آپی با حضور سرمایه‌گذاران و مسئولان استانی با شرکت تیم های برتر چهار استان کشور برگزار می‌شود.

    معاون اشتغال جهاددانشگاهی استان کردستان یادآور شد: امیدواریم این رویداد نوآورانه به تشکیل ١0 تیم 4 نفره بینجامد و خروجی نهایی آن ١0 شرکت کارآفرین باشد.

    وی یادآور شد: شرایط اقتصادی خاص کشور در برهه زمانی کنونی عرصه را برای فعالیت شرکت‌های استارت‌آپی داخلی فراهم کرده چراکه با افزایش قیمت ارزهای خارجی، نوعی انحصار در داخل برای کالاهای داخلی به وجود آمده است.

     اکنون با تلاش‌های جهاددانشگاهی و سازمان ورزش و جوانان استان کردستان فرصتی برای جوانان مستعد کردستانی فراهم شده تا استعدادها و ایده‌های خود را در این دوره‌های رویدادهای نوآورانه تقویت کنند و بتوانند آینده‌ای روشن برای خود و کشورشان بسازند.

    اکنون جهاددانشگاهی استان کردستان با همکاری سازمان ورزش و جوانان استان کردستان اقدام به برپایی کلاس‌های آموزشی برای ترویج، نوآوری و شکوفایی ایده‌های ناب و در نهایت تجاری‌سازی آن‌ها و خلق ثروت کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی