عصر بازار

سازمان خصوصی‌سازی:

در خصوص واگذاری سرخابی‌ها مجری قانون هستیم

عصر اعتبار- سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: فارغ از نتیجه مزایده واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، این سازمان به عنوات مجری واگذاری‌ها، خود را ملزم به اجرای قانون می‌داند و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نخواهد بود.

در خصوص واگذاری سرخابی‌ها مجری قانون هستیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سازمان خصوصی سازی در واکنش به مطلب منتشر شده در این خبرگزاری با عنوان «خصوصی‌سازی سرخابی‌ها؛‌ آیا باز هم پای سیاست در میان است؟» اعلام کرد: تاکید ریاست محترم سازمان خصوصی‌سازی همواره بر این نکته که بقای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بدون شک به خصوصی‌سازی آنها بستگی دارد و نیز لزوم واگذاری سهام این دو باشگاه در سریع‌ترین زمان ممکن با توجه به لزوم فراهم بودن شرایط و زیرساخت‌های و همچنین بدور از هر گونه حاشیه بوده است.

    بنابراین فارغ از نتیجه مزایده واگذاری این دو باشگاه در سال‌های 93 و 92 این سازمان به عنوات مجری واگذاری‌ها در کشور، خود را ملزم به اجرای قانون با توجه به شرایط و زیرساخت‌های موجود می‌داند و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نخواهد بود.

    گفتنی است پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در نیمه اسفندماه سال 96 در پنل ماهیت بخش خصوصی در اقتصاد ایران در برنامه کارگاه زمستانه مطالعات علوم انسانی گروه اقتصاد پردیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به واقعیت تلخ بخش خصوصی در ایران، گفته بود استقلال و پرسپولیس به دلایل سیاسی واگذار نشد.

    وی در توضیح این مطلب اظهار داشت: "در اوایل دولت یازدهم یکی از کارها واگذاری سرخابی‌ها بود و در این رابطه کمیسیونی تشکیل شد تا همه جوانب را بررسی کند و پس از یک سال گفتند مشکلی نیست واگذار کنید. در قیمت‌گذاری اوضاعی داشتیم، مزایده اول، دوم پوچ در آمد و در بخش مزایده سوم چون موضوع واگذاری 20 درصد از سهام به هواداران بود به مشکل خورد در نهایت مزایده چهارم با استقبال روبه‌رو شد و 4 پاکت آمد. دست آخر هیئت واگذاری صلاحیت این افراد را برای خرید تأیید نکرد.

    پوری حسینی همچنین به داستان جلسه‌ای اشاره کرده و گفته بود: در جلسه‌ای نزد عده‌ای قبل از این تصمیم گفتم منِ پوری‌حسینی مسئولیت دنیا و آخرت این کار را قبول نمی‌کنم؛ گفتند که ما جواب می‌دهیم و پس از آن هیئت وزیران مصوبه داد که سرخابی‌ها قابل فروش نیستند؛ چرا که این دو تیم طرفداران میلیونی دارند و در انتخابات می‌توانند برای کاندیداهایش شاخ و شانه بکشند. ته دل‌نگرانی مخالفان این بود؛ یعنی اینکه انحصار ایجاد می‌شود و همه را دارد یک نفر می‌خرد پس سهم من دولتی چه می‌شود."

    بر این اساس در مطلب منتشر شده با عنوان "خصوصی‌نسازی سرخابی‌ها؛ آیا باز هم پای سیاست در میان است؟" که توسط این خبرگزاری منتشر شده، ضمن اشاره به این مطلب عنوان شده بود: "با توجه به تجربه شکست خورده واگذاری این دو باشگاه در سال‌های 93 و 94  و همچنین حافظه پوری حسینی از ماجرای واگذار نشدن آنها که رسانه‌ها با عنوان "استقلال و پرسپولیس به دلایل سیاسی واگذار نشد" از آن یاد کردند، این موضوع به ذهن متبادر می‌شود که آیا این بار هم پای سیاست در واگذار نشدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در میان است؟!"

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو