عصر بازار

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

مجلس طرح‌های کمیسیون اقتصادی را در اولویت قرار دهد

عصر اعتبار- یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امیدوارم مجلس در سال پایانی خود طرح‌ها و لوایح اقتصادی را مثل طرح جامع بانکداری، لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دیگر طرح‌ها را که بیش از سه سال است، در کمیسیون اقتصادی بررسی شده‌اند در اولویت کار قرار دهد.

مجلس طرح‌های کمیسیون اقتصادی را در اولویت قرار دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سیدحسن حسینی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: سپاه سرافزار ما مقتدرانه عمل می‌کند و اخیرا با سرنگون کردن پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی اقتدار خود را به رخ دشمنان کشیده است. سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات، با دستگیری 17 جاسوس نشان دادند که تجاوز به امنیت ایران دست‌نیافتنی است. سازمان انرژی اتمی نیز با اجرای گام‌های اول و دوم برجام پاسخی به بدعهدی آمریکا و اروپا داده است. محور مقاومت در منطقه، عزم جدی خود را برای رویارویی با محور شرارت جزم نموده و این بار تمامی منافع آمریکا و اذنابش را هدف قرار داده است.

    نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به راهبردهای تاریخی 40 سال اخیر گفت: در گذشته هر زمانی که از دشمنان دل بریدیم و اتکا به ذات اقدس الهی کردیم، در دفاع از اسلام و مظلومین عالم ایستادگی کردیم و با همین ایستادگی روی پای خود چشم‌ به ظرفیت‌های درون کشور دوختیم، به مردم اعتماد کردیم و خداوند ما را پیروز کرد.

    این عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به بیانات اقتصادی مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری مسئله اصلی کشور را اقتصاد می‌داند و اعتقاد دارند که اقتصاد در مسائل فرهنگی و امنیتی تاثیر گذارد. اگر نجات کشور در اصلاح امور اقتصادی است، برای اصلاح امور اقتصادی باید ساختارهای اقتصادی متحول شود. مردم انتظار دارند که نظام ناکارآمد و ربوی بانک‌ها اصلاح شود. نظام مالیاتی که تولیدکننده را هدف قرار گرفته، کارآمد شود. فضای کسب و کار بهبود یافته، ارزش پول ملی حفظ شود و ساختار بودجه و اقتصاد کشور از نفت جدا شود. همچنین دخالت دولت در اقتصاد باید به هدایت و نظارت او مبدل گردد.

    حسینی افزود: جنگ اقتصادی و ضرورت اقتصاد مقاومتی باید به باور دولتمردان تبدیل شود تا با ایجاد سامانه شفافیت دستان مفسدین اقتصادی که با اتصال به مراکز قدرت در نظام اقتصادی اخلال می‌کنند، قطع شود. این مهم نیاز به شکستن ساختارهای معیوب اقتصادی توسط مجلس و دستگاه قضا و عزم و اراده جدی دولتمردان در اجرای قانون دارد.

    این عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح‌های مورد بررسی در کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: امیدوارم مجلس فعلی در سال پایانی خود طرح‌ها و لوایح اقتصادی از جمله طرح جامع بانکداری، لایحه اصلاح قانون مالیات و ارزش افزوده، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، صندوق‌های مکانیزه فروش و دیگر طرح‌ها را که بیش از سه سال در کمیسیون اقتصادی بررسی شده، در اولویت کار خود قرار دهد.

    وی نسخه شفابخش کشور را نگاه انقلابی و مدبرانه دانست و تاکید کرد: نگاه انقلابی و مدیریت هوشمندانه، حکیمانه و جهادی، کارگزاران نظام را به امر مطلوب سوق می‌دهد و شامل اعتقاد عملی، راهبرد مقاومت و ایستادگی خواهد بود. این روزها شاهدیم آمریکا در قبال مشکلات اقتصادی که برای کشورمان به وجود آورده، در رسانه‌های تبلیغاتی خود برای ملت ما اظهار تاسف می‌کند. مردم ما هوشیار هستند و تاب‌آوری آنها در برابر دسیسه دشمنان بالا رفته است.

    نماینده مردم شاهرود و میامی در پایان نطق خود، با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اظهار کرد: چندین سال متوالی است که محصولات کشاورزان ما دچار سرمازدگی شده است. نه تنها اعتباری به آنها پرداخت نشده، بلکه بخشودگی جرایم بانکی نیز از آنها سلب شده است امیدوارم حذف سود مرکب جرایم بانکی از سوی مجلس مرهمی بر آلام آنها باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی